בדרך לוועדה המחוזית: רפורמה בתמ"א 38 בירושלים

הוועדה המקומית בירושלים אישרה תוכנית שמגדירה זכויות ותאפשר את התמ"א באזורים שונים בעיר לצד הקמת מערך ייעודי בעירייה לטיפול ביזמים וגם בבעלי הדירות

לאחר תקופה ארוכה של חוסר וודאות בכל הקשור לתמ"א 38 בירושלים, אישרה הוועדה המקומית בבירה תוכנית שמגדירה זכויות ותאפשר את התמ"א באזורים שונים בעיר לצד הקמת מערך ייעודי בעירייה לטיפול ביזמים וגם בבעלי הדירות.

בעירייה מגדירים את התוכנית כרפורמה ומסבירים כי היא מתייחסת לשלושה חלקים עיקריים שכל אחד מהם חיוני לוודאות הפרויקטים בתחום זה. התוכנית כאמור אושרה בוועדה המקומית ונמצאת כעת בדרכה לדיון בוועדה המחוזית.

בכל הקשור לוודאות התכנונית, אחד המרכיבים החשובים בפרויקטים של התחדשות עירונית בפרט ובענף הנדל"ן בכלל, התאימה הוועדה המקומית את הוראות תמ"א 38 למאפיינים של ירושלים בכך שהגדירה את היקף זכויות הבנייה שיינתן מכוח תמ"א 38 בכל אזור בעיר.

נושא חשוב לא פחות שזכה לטיפול במסגרת התוכנית הוא ההיערכות הארגונית של אגף ההנדסה לטיפול בבקשות להיתרים במסגרת תמ"א 38. במסגרת התוכנית הוקם צוות ייעודי באגף הרישוי שיתמחה בנושא במקביל לקביעת מסלול ירוק לבקשות לחיזוק מבנים בבירה. כמו כן, העירייה תיעזר בייעוץ הנדסי חיצוני לבחינת תכניות החיזוק למבנים.

התחום השלישי אליו מתייחסת התוכנית החדשה נוגע להסברה, שיווק ועידוד יזמות התושבים. בכוונת העירייה לפעול כדי לתת מידע לתושבים ולוועדי בתים ולסייע לאחרונים בהתארגנות לקראת פרויקט של תמ"א 38 באמצעות המתכננים האורבניים במינהלים הקהילתיים וכן על ידי אגפי העיריה השונים. בנוסף, בכוונת העירייה לקיים כנסי הסברה בתחום.

ראש העיר ניר ברקת אמר היום: "הרפורמה שקידמנו היא בשורה לתושבי העיר ולמשפחות הצעירות. הרפורמה תאפשר הוספת דירות רבות לשוק הדירות בעיר ותביא לירידה במחירי הדירות. אנו פועלים בכל הגזרות על מנת להביא לירידת מחירי הדיור בעיר ואישור הרפורמה היא צעד חשוב בכך".

שמוליק לוי יו"ר ארגון הקבלנים בירושלים: "ברצוני לציין את שיתוף הפעולה עם עיריית ירושלים. אני מברך על הקמת המחלקה המיוחדת לטיפול בתמ"א 38 ולפינוי בינוי שהקימה העירייה לאחרונה. נמשיך לבנות את ירושלים בתשתיות, בדיור, בגשרים".