משרד הפנים נגד עיריית יהוד: בית עלמין או מרכז תעסוקה?

המועצה הארצית לתכנון ובנייה במשרד הפנים אישרה בית עלמין דרומית לעיר יהוד, אך בעירייה טוענים כי פג תוקפה של ההחלטה והוועדה המקומית החלה בתכנון פארק תעשיות על השטח

מאבק על גורלה של חטיבת קרקע בת 800 דונם הנמצאת דרומית לעיר יהוד: בחודש מאי 2010 אישרה המועצה הארצית לתכנון ובנייה במשרד הפנים שינוי לתמ"א 19 (בתי עלמין) העוסק בתוספת של אתרי קבורה במחוזות תל-אביב והמרכז. אחד האתרים שאישרה המועצה להוסיף למלאי בתי העלמין, ממוקם בשטח הכולל 800 דונם, לאורך כביש 412 סמוך למפגש עם כביש 461, השייך מוניציפלית לתחומה של העיר יהוד מונוסון. אלא שמאז אישור ההחלטה, הממשלה לא הספיקה לדון בה, עד למועד הבחירות לכנסת.

עם חילופי הממשלה, טוענים בעירייה, הרי שפג תוקפה של ההחלטה לייעד את השטח לבית עלמין, ולכן הוועדה המקומית החלה בתכנון פארק תעשיות על השטח. הקרקע, בבעלות המינהל, מוגדרת כיום חקלאית ובעוד משרד הפנים ייעד את השטח לבית עלמין, הרי שהעירייה מעוניינת לייעד את השטח למרכז קונגרסים ותערוכות לצד מרכזי בילוי ומסעדות. בעירייה טוענים כי המכשול לתוכנית של סימון 300 דונם במתחם כרזרבה לבית עלמין אזורי נפתר כשההחלטה לסימון עתודת הקרקע לבית עלמין אזורי פקעה.

"עיריית יהוד-מונוסון התקשרה עם משרד אדריכלים להכנת תב"ע לפארק התעשיות, שישלים ויגבה את הצרכים הן של שדה התעופה הלאומי והן של העירייה", מסרו בעיריית יהוד והסבירו כי לפי התוכנית שמקדמת העירייה השטח יוקצה להקמת מרכז קונגרסים ותערוכות בינלאומיות, מלונות, מסחר, היי-טק, רכבת קלה ופארק עירוני. במשרד הפנים הסבירו כי המועצה הארצית היא הגוף התכנוני שממליץ לממשלה, והוא שהחליט על אישור תיקון 5 לתמ"א 19. הממשלה החדשה צפויה לדון באישור התיקון".

יוסי בן-דוד, ראש העירייה, מסר: "על כל 1,000 יח"ד אנו מקדמים כ-70 אלף מ"ר של תעשייה כדי לאזן את התקציב ולהגדיל את העודפים התקציביים של הרשות".