אמדוקס רוכשת את חברת אקטיקס תמורת 120 מיליון דולר

‎‎זו הרכישה הראשונה שביצעה החברה זה יותר משנתיים ■ ‎‎אקטיקס עוסקת באופטימיזציה של רשתות תקשורת למפעילי סלולר‏

‎‎ברבעונים האחרונים שימשו המזומנים שבקופת אמדוקס בעיקר לחלוקת דיבידנדים ולרכישה עצמית של מניות. היום הגיעה גם רכישת חברה, לאחר יותר משנתיים נטולות רכישות. אמדוקס תשלם 120 מיליון דולר במזומן עבור חברת התוכנה הבריטית ‏‏Actix‏ (אקטיקס), שעוסקת באופטימיזציה של רשתות תקשורת למפעילי סלולר. ‏

‏ אמדוקס, שבניהולו של אלי גלמן, מספקת פתרונות תוכנה לניהול, בילינג (גבייה) ושירות לקוחות. לקוחות החברה מגיעים מתחום התקשורת. אמדוקס נסחרת בניו יורק בשווי 5.9 מיליארד דולר, ובקופתה היו בסוף הרבעון הקודם 1.1 מיליארד דולר.

‏‏ רכישת אקטיקס לא צפויה להשפיע על רווחי אמדוקס על בסיס ‏‏Non-GAAP‏ בשנת הכספים 2013 (שנגמרת בסוף החודש הקרוב) ו-2014, אך ייתכנו עלויות הקשורות לרכישה שישפיעו על הרווח ‏GAAP‏.‏

‏ ‎‎‏"חיסכון גדול למפעילי התקשורת"

‏ ‎‎אקטיקס הוקמה ב-1991 ומעסיקה כמה מאות עובדים באנגליה, גרמניה ואסיה-פסיפיק. עובדיה יצורפו לחטיבת המוצרים של אמדוקס, שמנוהלת על-ידי רמי שוורץ. "לאקטיקס יש שני קווי מוצרים. הראשון עוסק בניטור ביצועי הרשת בזמן אמת ויודע להבין איפה יש ביצועים שאינם אופטימליים, והשני מאפשר לבצע אופטימיזציה למשאבי הרשת", מסביר שוורץ. ‏‏

לדבריו, פתרונות אקטיקס מתאימים לרשתות מכל הדורות, מ-2‏G‏ ועד ‏LTE‏. "רשתות מורכבות מ-‏Base Stations‏ (תחנות בסיס), ויש אלפי פרמטרים שונים שמשפיעים עליהן, כמו ההספקים וכיוון האנטנה", אומר שוורץ, "יש לקוחות עם עשרות אלפי תחנות בסיס. אין מספיק אנשים שיכולים לבצע אופטימיזציה בלי טעויות עם כמות המידע הקיים, ולכן חשוב שתהיה מערכת כזאת. בסופו של דבר, ספקי התקשורת משקיעים את רוב המשאבים בבניית הרשת. אם אפשר לשפר במשהו את הרשת, יש פה חיסכון גדול למפעילי התקשורת". ‏לדברי שוורץ, אופטימיזציה של הרשת תורמת לחוויית הלקוח - פרמטר חשוב מאוד עבור ספקיות התקשורת.

‏‏‏ בניגוד לחברות כמו רדקום הישראלית, שעושה גם היא ניטור דומה של הרשת בעזרת ציוד תקשורת שפיתחה, אקטיקס עושה זאת רק באמצעות תוכנה. "אנחנו חברת תוכנה, ולכן רכשנו חברת תוכנה בתחום", מציין שוורץ.‏‏

הרכישה הקודמת שביצעה אמדוקס קשורה גם היא לתחום - החברה הקנדית ‏‏Bridgewater‏ שנרכשה ביוני 2011 תמורת כ-214 מיליון דולר, ועוסקת בניהול מדיניות תמחור, מנויים ובקרת רשת.‏ ‏‎‎‏ ‏