ציון אילוז יעמוד בראש המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות

‎‎עו"ד ציון אילוז ייכנס לתפקיד לאלתר ויחליף את עו"ד חובב ארצי שפרש בסוף יולי

‎‎עו"ד ציון אילוז נבחר היום (ג') לעמוד בראש המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה. אילוז, 48, ששימש עד עתה כסגן מנהל המחלקה, גבר במכרז על 8 מתמודדים נוספים. אילוז ייכנס לתפקיד לאלתר ויחליף את עו"ד חובב ארצי שפרש בסוף יולי.

‏המחלקה לאכיפת דיני התכנון והבנייה בפרקליטות נוסדה לפני 8 שנים, לאחר שהמדינה התקשתה לטפל בשכיחות ובנורמטיביות של עבירות הבנייה בישראל, שמבקר המדינה עצמו כינה בעבר "מכת מדינה".

בדברים שנשא לאחרונה בכנס השנתי של איגוד מבקרי הרשויות המקומיות, הדגיש אילוז כי ישנן מספר מטרות עיקריות לאכיפת התכנון והבנייה: "שמירה על תכלית ומדיניות התכנון בישראל; קיום וכיבוד שלטון החוק; מניעת הנאה מפירות העבירה".

‏המשימה המרכזית המיידית שתעמוד בפני אילוז היא הטמעה והרחבה של הפיילוט המוצלח שנוסה בחודשים האחרונים על-ידי משרד המשפטים במספר רשויות מקומיות, שאפשר לכל רשות ליצור לעצמה מערכת קודים מקומית שקובעת את היררכיית הטיפול בעבירות הבנייה וכינון מנגנון תיעדוף לטיפול באותן עבירות.

‏בראיון פרישה שהעניק ארצי בחודש החולף ל"גלובס", הוא הדגיש כי "לראשונה יש לנו כלי עבודה ומצפן שלא היה קודם".

לדברי ארצי, "המטרה הגדולה היא לתת לוועדות המקומיות מתווה לגיבוש מדיניות אכיפה. המערך המקומי לא ידע עד היום לחשוב על אכיפה, והייתה לו תחושה שהוא צריך לאכוף את הכל. לכן, אם מישהו התלונן במוקד על פרגולה של השכנה, ומישהו אחר התלונן על בניית קניון על הגן העירוני - הם טיפלו בשניהם באותה מידת חשיבות, ואפילו נתנו העדפה לפרגולה, כי בזה הם ידעו לטפל יותר בקלות. אנחנו נלמד אותם לקבוע סדרי עדיפויות באכיפה".