מפעל נגב טקסטיל יקבל הלוואה של 3 מיליון שקל וימשיך לפעול

משרד הכלכלה יממן את מחצית ההלוואה, והתאחדות התעשיינים תממן את המחצית השנייה ■ בנוסף להלוואה יקבל המפעל מענק של רבע מיליון שקל בסוף התהליך

בשורה טובה לעובדי "נגב טקסטיל" ערב ראש השנה. משרד הכלכלה בראשות השר נפתלי בנט והנהלת המפעל הגיעו היום (ד') להבנות, ולפיהן יקבל המפעל הלוואה של 3 מיליון שקל למשך 5 שנים, שתאפשר את המשך הפעלתו.

על פי המתווה המתגבש, התאחדות התעשיינים תממן מחצית מההלוואה ומשרד הכלכלה יממן את החצי השני. ההבנות התאפשרו בזכות התערבות ישירה של בנט, שניהל בימים האחרונים את המשא ומתן להצלת המפעל בשיתוף עם ראש התאחדות התעשיינים צביקה אורן.

בנוסף להלוואה, צפוי המפעל לקבל מענק של רבע מיליון שקל בסוף התהליך, לאחר שיחובר לגז טבעי. המטרה של משרד הכלכלה היא לעודד התפתחות טכנולוגית שגם תועיל לאיכות הסביבה.

"זו תחושה של סיפוק גדול מאוד", אומר שר הכלכלה נפתלי בנט. "בסופו של דבר מדובר פה בבני אדם, במשפחות, סמוך לראש השנה. אם נוכל להביא להקלה במצבם, אשמח מאוד". בנט הוסיף כי לא פרץ את העיקרון לפיו משלם המיסים לא יממן את ההסכם כלל. לדבריו, כבר ערך תיאום עם מפעלים אחרים באזור למקרה שהתכנית תיכשל, וגילה מוכנות לקלוט את העובדים.

ההסכם התגבש בתיאום עם שר האוצר יאיר לפיד וכעת ממתינים הצדדים לתשובה סופית מהנהלת המפעל, בטרם יחתמו על המסמך. גורמים בהנהלת המפעל הביעו אופטימיות כי ההסכם ייחתם. הבוקר התכנסו 50 העובדים במפעל להרמת כוסית לרגל ראש השנה בצל החשש כי יאבדו את מקום עבודתם.

בתחילת השבוע התכנסו עובדי המפעל לעצרת חירום, לאחר שהתברר כי לא נמצא פתרון ומשרדי הכלכלה והאוצר אינם מוכנים להעביר את ההלוואה שהיתה אמורה להציל את המפעל מסגירה. למקום הגיעו כ-30 מפגינים שחסמו את הכביש בכניסה לעיר הדרומית.