כלכלני לאומי: "ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי"

לאומי: "ללקוחות ישראליים, אנו ממליצים להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן)"

"אנו מעריכים כי התשואות בחלק הארוך של העקומים המרכזיים בחו"ל, וכפועל יוצא מכך גם בשוק המקומי, צפויות להמשיך ולעלות בטווח הזמן הבינוני (לאורך השנתיים-שלוש הקרובות), וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלת ארה"ב (ובמידה מסויימת גם בכלכלת אירופה)". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

על מנת לצמצם את סיכון המח"מ, בלאומי ממליצים להימנע מהשקעה בחלק הארוך של עקומי האג"ח לסוגיהם (ממשלתי וקונצרני, הן בחו"ל והן בשוק המקומי). עם זאת, "על עקומי האג"ח (בחו"ל ובישראל) עשויות להיות בזמן הקרוב השפעות ממתנות הנובעות מהתלילות הגבוהה מאוד. ללקוחות ישראליים, אנו ממליצים להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן)".

לגבי אג"ח ממשלת ישראל בלאומי ממליצים על החזקה במח"מ בינוני-קצר תוך שמירה על תמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לשקלי. "אנו ממליצים על החזקה נמוכה באג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגים נמוכים (רמת סיכון גבוהה) ומח"מ קצר".

לנוכח רמת המרווחים הנמוכה באפיק הקונצרני בישראל, ממליצים כלכלני לאומי על החזקה נמוכה באפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ובעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים). "אנו ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם ובישראל עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. יחד עם זאת, רמת הסיכון עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות".

עוד מציינים בלאומי כי המשך השיפור בכלכלת אירופה ובבריטניה, מעלה את אטרקטיביות ההשקעה במדדי המניות של מדינות אלו. "למרות המגמה השלילית הנוכחית במדדי המניות של השווקים המתעוררים, אנו ממליצים להחזיק חשיפה לפלח זה בשיעור דומה למשקלם במדד המניות העולמי".