אירופה ננעלה בעליות לאחר דבריו של יו"ר ה-ECB דרגי

הבנקים המרכזיים של אנגליה ושל גוש האירו הותירו את הריביות בשיעור של 0.5% ■ דרגי: הריבית תשאר על כנה או נמוך מכך למשך פרק זמן ארוך ■ בורסות אסיה עלו זה היום השישי ברציפות

בורסות אירופה ננעלו היום (ה') בעליות לאחר הודעת הריבית של הבנק המרכזי האירופי ועל רקע תחזית הפדרל ריזרב בארה"ב לצמיחה איטית בכלכלה הגדולה בעולם. בורסות אסיה עלו גם כן.

מדד Stoxx 600 האירופי עולה ב-0.5%. המדד איבד 2.4% בשבוע החולף על רקע האפשרות למלחמה בסוריה. הסנאט בארה"ב אישר אתמול את התקיפה וכעת ממתינים לאישור סופי של הקונגרס בשבוע הבא.

הבנק המרכזי הבריטי הותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.5% וממשיך בתוכנית רכישות האג"ח בהיקף 375 מיליארד ליש"ט. כך עולה מהודעת הריבית שפורסמה היום. במקביל פרסם הבנק המרכזי האירופי את החלטתו להשאיר גם כן את הריבית על כנה בשיעור של 0.5%.

בדברים שנשא לאחר פרסום החלטת הריבית, אמר דרגי כי הבנק מתכוון להותיר את הריבית נמוכה לפרק זמן ארוך. דרגי אמר זאת לאור ההימורים הגוברים והולכים בתקופה האחרונה כי הוא יעלה את הריבית בחודשים הבאים, בשל נתונים כלכליים חיוביים שפורסמו באירופה. הנתונים אמנם עולים בקנה אחד עם הערכת הבנק המרכזי לפיה כלכלת גוש האירו תשתפר במחצית השנייה של השנה והצמיחה תואץ ב-2014, אולם לדרגי אין כוונה לפי שעה להעלות את הריבית.

"המדיניות המוניטרית שלנו תשאר מרחיבה כל עוד יהיה צורך בכך, בהתאם לתחזית שפורסמה ביולי. הוועדה מאשרת שהיא צופה כי שיעורי הריבית של ה-ECB ישארו ברמות הנוכחיות או נמוכות יותר, לפרק זמן ארוך", אמר דרגי.

בגרמניה פורסם היום נתון ההזמנות ממפעלים שהצביע על ירידה ביולי לאחר שבחודש יוני ההזמנות קפצו לאור התערוכה האווירית בפריז. ההזמנות ירדו ב-2.7% ביולי (בהשוואה ליוני) לעומת קפיצה של 5% ביוני. אנליסטים ציפו לירידה של 1% ביולי, כך שהנתון בפועל היה גרוע מהתחזיות.

מניית Dixons, קמעונאית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה בבריטניה, בולטת היום וקופצת ביותר מ-8% לאחר שקיבלה הצעה מחברת Mutares הגרמנית לרכוש את רשת חנויות Pixmania שלה.

מניית פיג'ו-סיטרואן , חברת המכוניות השנייה בגודלה באירופה, עולה לאחר שהמנכ"ל פיליפ ורין אמר כי הוא צופה עלייה בנתח השוק של החברה ברבעון הנוכחי. ורין אמר את הדברים בראיון שהעניק לעיתון הצרפתי "לה פריסיאן".

מניית Altran Technologies נופלת בכמעט 4% לאחר שדיווחה על רווח נקי של 15.1 מיליון אירו במחצית הראשונה של השנה, לעומת 30.3 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד. החברה, המספקת ייעוץ בתחום ההנדסה והטכנולוגיה, צופה מחצית שנייה "בהירה בהרבה" מזו הראשונה והביעה ביטחון כי תעמוד ביעדים שלה לשנת 2015.

עליות באסיה

בורסות אסיה עלו היום זה היום השישי ברציפות והמטבעות בשווקים המתעוררים מתחזקים, בעוד בנקים מרכזיים מיפן ועד אירופה בוחנים את המדיניות המוניטרית שלהם. מדד MSCI אסיה עלה ב-0.1% בדרך לסגור שבוע בגל העליות הגדול ביותר מאז דצמבר.

הבנק המרכזי של יפן הותיר ללא שינוי את מדיניות רכישות האג"ח חסרת התקדים שלו. בהמשך יפרסמו הבנקים המרכזיים בבריטניה ובאירופה את החלטות הריבית שלהם, כאשר ההערכה היא כי הריביות ייוותרו ללא שינוי. מחר יפורסמו בארה"ב נתוני התעסוקה לחודש אוגוסט, אשר ישפיעו רבות על החלטת הפדרל ריזרב באשר להפחתת רכישות האג"ח.

בהודו, הבנק המרכזי הודיע על צעדים מקלים במערכת הבנקאות. הבנק המרכזי הודיע כי יקל על בנקים לפתוח סניפים חדשים ולספק אשראי לסקטורים נרחבים שאינם קשורים באופן ישיר לממשלה. אנליסט בבנק JP מורגן אמר כי מדובר בצעדים בעלי משמעות גדולה בראייה לטווח ארוך.

"נתוני התעסוקה חשובים מאוד", אמר לסוכנות בלומברג כלכלן ב-First NZ Capital. "אנחנו מצפים ליצירה של 190 אלף משרות ואם נקבל כזה מספר יתקבל חיזוק לכך שהפחתת רכישות האג"ח קרובה. לאחרונה ראינו נתוני מקרו חיוביים יותר".

מניית סמסונג עלתה היום לאחר שהשיקה אמש שעון חכם ואת ה-Note 3. השעון החכם של החברה מתממשק עם הטלפון הנייד, מסוגל לגלוש באינטרנט ויכול גם לצלם תמונות. מניית SK Hynix, החברה השנייה בגודלה בעולם המייצרת שבבי זיכרון למחשבים, מאבדת גובה לאחר שהשעתה פעילות במפעל בסין שניזוק בשל שריפה.