ועדת המכרזים לדור הרביעי בסלולר חוזרת לעבוד

שמילה הודיע שהצוות הבינמשרדי ימשיך בעבודתו על אף שכתב המינוי לא ניתן עדיין

ממלא מקום מנכ"ל משרד התקשורת, מימון שמילה, הודיע כי בכוונתו לחזור ולכנס את ועדת המכרזים לדור הרביעי שלא התכנסה בחודשים האחרונים. בשבועות האחרונים שמילה הספיק להתעדכן בנושא עבודת הוועדה וכעת החליט שהוא יכנס אותה בקרוב כדי להמשיך מהמקום שבו היא נעצרה.

במקביל, הבהיר שמילה שבכוונתו להמשיך את עבודת הצוות הבינמשרדי לנושא מציאת פתרונות להקמת אנטנות סלולריות.

הצוות הבינמשרדי אמור לכלול נציגים ממספר משרדים כדי לקדם פתרונות לבניית אנטנות סלולריות. משיחות עם גורמים שונים עולה כי שמילה מנסה למצוא מתווה שיאפשר הקצאת תדרי 1,800 במכרז תוך כדי מציאת פתרון שיחייב שימוש משותף בתדרים על-ידי החברות וגם חיובם בשיתוף אתרים על מנת לצמצם את הגידול הנדרש במספר האתרים הסלולריים - שהוא תופעה הכרחית על מנת להקטין את כמות הקרינה. לשם כך הוא זקוק לשילוב בין עבודת ועדת המכרזים לצוות הבינמשרדי לנושא האנטנות שכן ידוע וברור שבלי פתרון בעיית האנטנות יהיה קושי גדול מאד להקים בישראל רשתות דור רביעי.

ועדת המכרזים שבראשה עמד מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר עדן בר טל, הפסיקה את עבודתה לפני מספר חודשים, בעקבות חילופי השרים. שר התקשורת גלעד ארדן מודע לבעיית הדור הרביעי ולצורך של החברות בתדרים נוספים, ובמקביל הוא גם מצויד במטען שהביא איתו ממשרד הגנת הסביבה אז משרדו תמך בבניית אתרים סלולריים קטנים רבים ככל האפשר כדי להקטין את הקרינה.

עמדת משרד האוצר היא שיש להוציא את התדרים בתחום ה - 1,800 מגה הרץ (3 רצועות של 10 מגה) למכרז כמה שיותר מהר למי שישלם הכי הרבה, ובהמשך להוציא תדרים בתחום ה - 2,500 מגה הרץ לאחר שיושלם פינויים על-ידי צה"ל.