הוראה חדשה של בנט: להתיר לעובד לאחר בגלל תפילה

ההוראה החדשה תאפשר לעובדים מתפללים לאחר לעבודה בחצי שעה - ולהשלים אותה לאחר מכן

נוהגים להתפלל? מעתה תוכלו לאחר לעבודה בחצי שעה, אך תצטרכו להשלים אותה בסוף היום. שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט פרסם היום (ג') הוראה חדשה לאפשר לעובדים מתפללים לאחר בחצי שעה למקום עבודתם בשל התפילה, אשר תושלם בסוף יום העבודה.

ההוראה, שהוצאה בין היתר על רקע דחיית מועד המעבר לשעון חורף, נועדה לאפשר לעובדים המתפללים את תפילת "שחרית" לאחר למקום העבודה בחצי שעה, ובתנאי להישארותם בעבודה באותו היום או בתום יום אחר באותו החודש, כפי שייקבע על-ידי המעביד.

"זהו פתרון חשוב לציבור המתפללים הקם לעמל יומו בשעה מוקדמת", מסר בנט. "ההיתר המוצע מציע פתרון ראוי, המאזן בין צרכי העובדים שומרי המסורת, לבין צרכי המעסיקים, שפעילותם אינה אמורה להיפגע כתוצאה מהעיכוב במועד זריחתה של השמש בתקופות מסוימות של השנה. נולד כאן צורך מובהק המצדיק חריגה מחוק שעות עבודה ומנוחה, ואני שמח שהחוק מאפשר את הגמישות הזו ומעניק לי את הסמכות לאפשר תפילת יהודים כהלכתה במיוחד בימים אלו של חשבון נפש ותפילה".

כזכור, שר הפנים גדעון סער דחה את מועד המעבר לשעון חורף ל-27 באוקטובר. אלמלא דחייה זו, המעבר היה מתבצע לפני יומיים. ממשרד הכלכלה נמסר כי בעקבות ההחלטה לדחות את המעבר לשעון חורף, "נוצר מצב במסגרתו בחלק מימי השנה, ובמיוחד עם בוא חודש אוקטובר, הזריחה מתרחשת אחרי השעה 6:30 ולעתים אף ב-6:55. דרישות הדת היהודית אינן מאפשרות (לחלק מעדות ישראל) להתפלל תפילת שחרית לפני שעת הזריחה. היות והעובדים נוהגים להתפלל שחרית בטרם יום העבודה, נוצרה בעיה שפוגעת בזכותם של עובדים דתיים שיום עבודתם מתחיל בין השעות 7:00 ל-8:00, לממש את זכותם החוקית להתפלל".