מניית היום: חברת תרופות שמזנקת ב-56% במחזור ענק

כיטוב פארמה חתמה על הסכמים עם 3 קבלני משנה לביצוע הניסוי הקליני שלב III בתרופה שלה להפחתת לחץ הדם, שיתחיל במחצית השנייה של 2014

מניית כיטוב פארמה , העוסקת בפיתוח תרופות קומבינציה, מזנקת ב-56% בבורסה בת"א במחזור ענק, לאחר שהודיעה כי חתמה על הסכמים עם 3 קבלני משנה לביצוע ניסוי קליני שלב III בתרופה שלה להפחתת לחץ הדם, KIT-302, אשר צפוי להתחיל במהלך המחצית הראשונה של שנת 2014 ולהסתיים לקראת הרבעון האחרון של שנת 2014.

השותפים החדשים של כיטוב יהיו אחראים לניטור לחץ הדם האמבולטורי של החולים שישתתפו בניסוי, ביצוע בקרת איכות של מערך הייצור והסימון של התרופות בהן תשתמש החברה בניסוי, וכן פיקוח על הבדיקות האנליטיות בהן תעשה החברה שימוש בניסוי הקליני.

ההסכם הראשון נחתם עם חברת DABL מאירלנד, שתתאם את פעולות ניטור לחץ הדם האמבולטורי (ABPM) ואת ניתוח בדיקות לחץ הדם במהלך ולאחר הניסוי, תבנה את המודל הסטטיסטי לניתוח התוצאות ותספק ניתוח סטטיסטי סופי שלהן.

ההסכם השני נחתם עם פן פארמה מבריטניה, שתספק לחברה שירותי בקרת איכות של מערך הייצור, אריזה וסימון של התרופות בהן תעשה החברה שימוש במהלך הניסוי. ההסכם השלישי הוא עם פול גרהאם שהינו מומחה ומוסמך מטעם האיחוד האירופי לביצוע ביקורות אבטחת איכות בתעשיית התרופות.

מטרת הניסוי של כיטוב היא להוכיח, כפי שהוסכם בכתב מול ה-FDA, כי תרופת השילוב של החברה, המורכבת מתרופה לטיפול בכאב ותרופה להפחתת לחץ דם, אכן מסייעת להפחתת לחץ הדם של הנבדקים, לעומת קבוצת המטופלים שתטופל בתרופה לטיפול בכאב בלבד. העלות הכוללת של הניסוי מוערכת בכ-1.5 עד 2 מיליון דולר.

כיתוב היא חברת התרופות הכי חדשה בבורסה בתל אביב, לאחר שמוזגה עם השלד מיינרום. החברה כבר מחפשת מימון בבורסה בתל אביב מ-2010, תחילה בחנה הנפקה ולאחר מכן ניסתה להיכנס לבורסה דרך מיזוג עם חברת XTL. רק כעת מצאה את הדלת הנכונה למסחר.

החברה הוקמה על ידי ד"ר פול ויימאק, רופא ויועץ רגולטורי בכיר. המוצר שלה הוא שילוב בין תרופה נגד כאבים מסוג NSAID, עם תרופה נגד לחץ דם. תרופות נגד כאבים מסוג זה הן יעילות, אבל עלולות להעלות את לחץ הדם. נהוג לרשום אותן יחד עם תרופות המורידות את לחץ הדם, אבל את אלה החולים לא תמיד מתמידים ליטול.

ויימאק עצמו מחזיק בה 55% ובעלי המניות המובילים האחרים הם שיר רויכמן, המוכר גם כמשקיע בחברת קפיטל פוינט ומוריס לסטר, שעזר בייזום החברה ושימש בעבר כמנכ"לה. כיטוב מנוהלת על ידי יצחק ישראל.