גאדג'טים: סוני Vaio Pro 13 - לפטופ מוצלח אבל יקר

ה-Vaio Pro 13 הוא תענוג של לפטופ. האם מחירו הגבוה במיוחד מוצדק? התשובה היא לא. אבל מי שיהיה מוכן להשקיע סכום כזה, ייהנה ממחשב איכותי מאוד

סוני היא עוף מוזר מאוד בעולם הלפטופים והמחשבים הנייחים. מצד אחד יש לה מוצרים מוצלחים. מצד שני, התמחור של המכשירים, השיווק והחשיפה שלהם ללקוח לוקה בחסר. רוב הדגמים של החברה כנראה לא מוכרים לצרכנים בארץ ואפילו ברשתות המחשבים קשה מאוד למצוא דגם שלהם בתצוגה. דגם ה-Vaio Pro 13 הוא ללא ספק אולטרה בוק מוצלח, אבל המחיר הגבוה שלו יכוון במקרה הטוב את המכירות שלו לשוליים של הענף בארץ.

מסך: הדגם של סוני הוא אולטרה בוק עם מסך מגע בגודל 13.3 אינץ' הכולל את הטכנולוגיה החדשה ממסכי הטלוויזיה שלה - Triluminos, אשר כוללת פילטר צבע מיוחד הנותן תחושה שהצבעים על הצג נראים יותר טבעי וחיים. התוצאה מצויינת ורמת הבהירות גבוהה מאוד ויכולות המגע טובות גם כן, ביחד עם מערכת ההפעלה חלונות 8 של מיקרוסופט.

חומרה: מעבד i7 של אינטל במהירות 1.8 ג'יגה הרץ, 8 ג'יגה זיכרון, כונן קשיח מסוג SSD בנפח 256 ג'יגה ותאורה אחורית במקלדת. המחשב מגיב בצורה טובה וחלקה. יש גם 2 כניסות USB מתקן 3.0 המהיר ויציאת HDMI.

עיצוב: ה-Vaio מעוצב במראה אלגנטי העשוי מחומרי קרבון קלים. המשקל של המחשב עומד על רק 1.07 ק"ג והתחושה קלה מאוד בידיים.

סאונד: הסאונד של הרמקולים היה יכול לעבור מקצה שיפור, אומנם יש להם קצת עוצמה. בתג מחיר של המחשב הזה, היינו מצפים לצליל יותר נקי.

מחיר: 11,500 שקל כולל שנתיים אחריות של היבואן ישפאר.

בשורה התחתונה: ה-Vaio Pro 13 הוא תענוג של לפטופ. האם מחירו הגבוה במיוחד מוצדק? התשובה היא לא. אבל מי שיהיה מוכן להשקיע סכום כזה, ייהנה ממחשב איכותי מאוד.

ציון: 9.