תרוצו על זה: בואו להתעדכן במוצרי הספורט החדשים בשוק

הנה כל מוצרי ספורט, גאדג'טים, אירועים וטרנדים שכדאי להכיר אם אתם ממש רציניים, חובבנים או מקצוענים

טייטס ביוני

מה יש בטייטס ששווה אלף שקלים

ממש כמו בדרמת התבגרות אמריקאית, שקורה בה משהו שמפריד בין הנערים לגברים, כך גם מי שעוסק בספורט מגיע לנקודה שבה משהו מפריד אותו מהחובבנים, ומעביר אותו לרמת המקצוענים. לא תמיד מדובר בשיפור סיבולת הלב-ריאה, לפעמים זו פשוט שאלה של כסף, או יותר נכון, כמה תהיו מוכנים להשקיע בביגוד ספורט?

אם כסף לא מהווה בעיה, או שתהיו מוכנים להשקיע כל סכום כדי לשפר את הביצועים/להראות מקצוענים, חברת CW-X מציעה טייטס (צמודונים, בעברית) לגברים ולנשים בשם Revolution Tights Rainbow שהחברה אוהבת לקרוא ה"טייטס המהיר בעולם". נתחיל מהשורה התחתונה: 999.90 שקלים.

ומה מקבלים בתמורה? טייטס מרהיב במיוחד, שזכה למחמאות ולמבטים מעריצים בכל לבישה - ולא בגלל ביצועיי הספורטיביים המדהימים. הטייטס מתיימר "לספק יציבות ותמיכה אנטומית נוספת לגוף" באמצעות מעין רצועות תומכות לאורך השרירים והמפרקים - ואכן, זו ההרגשה. זה אמור לצמצם את הסיכוי להפגע מדלקות, שרירים תפוסים ויתר צרות, וגם לזרז את ההתאוששות של הגוף מהמאמץ (ואין לי מושג איך בודקים את זה). מעבר לכל זה הגוף מרגיש מהודק ויציב, וגם בעת ריצה לא מרגישים טלטולים של חלקי גוף פחות מוצקים.

הבעיה היא שכדי שאפשר יהיה לחוש בתמיכה הזו, יש להקפיד שהטייטס יישב בדיוק במקומות הנכונים, אך בעת פעילות, מה לעשות, הוא זז, מה שמחייב מתיחה וכיוונון מחדש בעת הפעילות.

לסיכום, אם שגרת ההתעמלות שלכם מתבססת על הליכה/ ריצה אחת לחודש, יש להניח שלא תמהרו להוציא את הסכום הזה. מצד שני, אם אתם ממש רציניים, חובבנים או מקצוענים - זו בהחלט אופציה שכדאי לשקול.

להשיג בלעדית ב-PRO SPORT - רחוב החשמונאים 121 תל אביב, טל' 03-6247659 www.pro-sport.co.il

דופק מונה

שעון אימון S2 AMBIT

מתישהו לקראת סוף המילניום הקודם החלטתי שאני חייב את ההמצאה האחרונה בתחום הריצה: שעון דופק, שאז הגיע רק מחברה אחת די אלמונית. זה עלה הון, אבל ביום הולדתי שמתי פעמיי אל החנות היחידה שמכרה את הפלא, גיהצתי כרטיס במספר לא סביר של תשלומים, ומיד ביציאה מהחנות ענדתי את השעון ואת רצועת החזה. חמש דקות אחר כך, בחניון, התברר לי שהמכונית לא מניעה וצריך לדחוף. במבט לאחור אני יכול לקבוע שמדידת דופק בעת דחיפת מכונית גדולה, כבדה וישנה, הייתה המשימה הכי משמעותית ומרכזית שהשעון הזה עשה במהלך חייו.

אני מספר את זה כי הרבה רצים קונים שעון דופק ומיד מאפסנים אותו בארון לתקופה לא מוגבלת, למרות התרומה המשמעותית שלו גם להשגת יעדי האימון וגם לשמירה על הבריאות - דופק גבוה מדי, נזכיר, יכול להזיק.

ועם הרקע הזה פתחתי את הקופסה של ה-S2 AMBIT מבית Suunto, בצהוב זרחני, הזנתי את שלל הנתונים הנדרשים - משקל, גיל, גובה וכל היתר, סידרתי את רצועת החזה ויצאתי לדרך.

במבט ראשון האמביט 2 הוא שעון גדול. כל-כך גדול, שאתה מגיע למסקנה שהתפקיד המרכזי של הגודל הוא להסביר לעולם שאתה אצן/רוכב/שחיין/טריאתלט מהזן הכי רציני שיש. תוך כדי שימוש מתברר שיש לזה עוד מטרות. למשל, שהוא מאוד נוח לקריאת הנתונים שבשעונים אחרים נוטים להיות קטנים ומציקים, במיוחד בלילה. חוץ מזה, השעון עושה ממש הכול: GPS, דופק, הקפות, מסלולים, מהירות, גרפים, יומן, קלוריות והרשימה עוד ארוכה ונגזרת מסוג הפעילות הגופנית (ובשעון הזה צריך לעדכן באיזו פעולה אתה בוחר).

מה עוד? השעון מתחבר לאתר אינטרנט ייעודי באמצעות כבל (שגם טוען את הסוללה). זה נשמע כמו גימיק, אבל באתר אפשר לראות ניתוחים רציניים של האימונים וגרפים מעניינים. למשל, העלייה בדופק לאורך זמן האימון, ניצול החמצן, קושי לפי המסלול ועוד ועוד. הניתוח הזה יכול לתרום לא מעט לשיפור היכולת. חוץ מזה, וברוח הזמן, אפשר גם לשתף את כל זה עם החברים שלכם בפייסבוק. בהנחה כמובן שאחרי כל הנתונים האלה הם יישארו חברים.

בעד: עובד נפלא, מרגיש היי-טקי וחדשני, עמוס בפיצ'רים ונראה טוב.

נגד: יקר ואינו מסתנכרן עם רוב מכונות הריצה.

מחיר: 2,000 שקלים. להשיג בחנויות אונידו ודוגית

משהו לרוץ איתו

אליפטיגו. שילוב של ריצה ודיווש באופניים אליפטיים

האליפטיגו, חיה חדשה ומסקרנת על המסלול, הצליחה לגרום - אפילו לי - ליהנות מריצה. הפחד מפגיעה בברכיים תמיד גבר אצלי על הרצון לרוץ, אבל אופניי הריצה הללו, מעין מוטציה שמשלבת ריצה בטוחה עם פעולות דיווש באופניים אליפטיים, אפשרו את הפעילות האירובית הנחשקת. זה נראה כמו אופניים, אבל לא יושבים, עומדים. אין מושב. כל רגל ניצבת על פדל רחב יחסית ומאוד נוח, ואז מתחילים לדווש בתנועות אליפטיות-מעגליות. אם נדמיין ריצה בהילוך איטי, ניווכח שאלה הן בעצם התנועות, שמפעילות את שרירי הירך הקדמית והאחורית ואת שרירי הישבן (שאותם לצערי לא הרגשתי).

האליפטיגו פותח על-ידי המרתוניסט בריאן פט, שחיפש דרך לשמור על כושר ועל הברכיים אחרי פציעה, באמצעות הקטנת העומס על המפרקים. לדבריו, המכשיר מאפשר אימון בכל רמה, ממתחילים ועד לטריאתלונים ולאנשי ברזל. לטענתו, האימון בטוח גם למי שסובל מדלקות, משחיקה או מכל פציעה אחרת כתוצאה מעומס על המפרקים, שכן הזעזוע והשחיקה שחווה הגוף גם בריצה וגם בהליכה, לא קיימים כאן. הצעד מתבצע מבלי שהרגל עוזבת את המסלול ונוחתת בחזרה, שכן אין בכלל עזיבה של הדוושה. האימון הוא במנח עמידה - טבעי יותר מאופניים, ואין עומס על הכתפיים. עד כאן תיאוריה.

אז יצאתי לפארק ועמדתי בתנוחת הריצה. ועכשיו? מתחילים לדווש! יצאתי לאוויר הפתוח, אל הנוף החי ואל השבילים. לדעת שעה, עונה. הפעילות האירובית היא בהתאמה למהירות הדיווש, והאמת היא שהאליפטיגו הזה נוסע כל-כך מהר, עד שאותי בהתחלה הוא אפילו קצת הפחיד, אבל אחר כך פשוט נהניתי. ללא סבל, ללא כאבי פרקים וללא זעזועים. הגיוון בנוף האנושי הסיח את דעתי ואפילו הגברתי מהירות.

בעד: הרכיבה בעמידה הזקופה מרנינה במיוחד, ואף גורמת לסביבה לשלוח חיוכים ופידבקים. שרירי הירך בהחלט הודיעו על מקום הימצאם.

נגד: המכשיר יקר, גדול ותופס הרבה מקום בבית. לא נוח להכניס ולהוציא אותו מרכב שאין לו גגון. צריך לחפש מסלול מתאים, שלא בכל מקום יש.

מחירים: 7,980 שקלים לדגם 3c - בעל 3 הילוכים. 10,595 שקלים לדגם 8c - בעל 8 הילוכים.

להשיג דרך האתר אליפטיגו - http://www.elliptigo.co.il/index.html

נושא רגיש

Smart Cap של ארנה

בואו נודה על האמת, שחיינים מהז'אנר שלי יש בהם משהו אובססיבי. להיקרע בכל בוקר מהמיטה, להתמקם בשעה מוקדמת על שפת הבריכה (נשמע מרענן באוגוסט? בואו נדבר על זה שוב בדצמבר), לפתח זוגיות תלותית עם מסלול אהוב, להיקשר למשקפת אחת אהובה, לשים את המוזיקה המדויקת בנגן חסין המים. טקס שלם לכניסה מושלמת למים.

איך אפשר לשדרג אותה עוד קצת? בנושא הכאוב ששמו "בעלי שיער ארוך מתבקשים לא להיכנס לבריכה בלי כובע". לכן שמחתי כל-כך כשהתבקשתי לנסות את הsmart cap- החדשני של חברת ארנה, כובע ים עשוי סיליקון, עם פטנט ייחודי. בעלי שיער ארוך מכירים היטב את המאבק הסיזיפי באיסוף הרעמה אל תוך הכובע, ואת החשש שפלומה סוררת תיאלץ אותם לעצור באמצע הבריכה ולסדר את השיער מחדש. ה-smart cap פותר את הבעיה בצורה פשוטה ויעילה. ראשית, אוספים את השיער משורשיו הקדמיים באמצעות סרט רחב, ואז מחליקים מעליו את הכובע, שמתלבש על הסרט ומהדק היטב את השיער.

פתרון מושלם? אז זהו, שלא לגמרי. מדובר בכובע עדין, שנוח מאוד להיקרע. כשנקרע לי בהפלגת הבכורה, הנחתי שאולי לא הייתי זהירה מספיק, או שבמקרה נפל בחלקי פריט פגום. לא נורא, קורה. בחברה מיהרו להחליף, והפעם טיפלתי בו בעדינות ובזהירות רבה, משל היה מצנפת משי עדינה. הכול היה בסדר... עד הפעם השלישית. שוב נקרע.

ייתכן שבני האלים בבריכות האולימפיות כבר סיגלו לעצמם את המגע הרך והמדויק להידוק כובעי הסיליקון. אנחנו החובבים נסתפק בינתיים בכובע הישן, במשקפת הישנה ובמסלול האהוב, כך שדבר לא יפגע לנו בטקס.

בשורה התחתונה: כשה-Smart cup עומד במתח, חוויית השחייה בהחלט זוכה לשדרוג. אבל לא במחיר המתח שלי. בקיצור - לא, תודה.

מחיר: 80 שקלים

אבולוציה בת שלושים ה"פגסוס" החדש

גם לחברה בסדר הגודל של נייקי, הפגסוס 30 הם ציון דרך לא קטן: 30 שנים מיוצרת הנעל הזאת, 30 שנים שבהן עברה אבולוציה בת 30 דגמים, והפכה לאחת מנעלי הריצה הנמכרות והמוכרות בעולם. מה עשה את זה? שילוב של שיכוך בינוני עד רך שמתאים מאוד למרחקים בינוניים וארוכים, עמידות טובה, ובעיקר מעין סוג של "אמינות", עד כמה שאפשר להשתמש במילה הזאת בהקשר של נעליים; מי שקנה ידע בדיוק מה הוא מקבל, ומעולם לא הופתע לרעה. זה לא נשמע כמו מחמאה גדולה, אבל זאת בהחלט אחת כזאת: אין הרבה נעלי ריצה - אם בכלל - שלא חוו פה ושם נפילות.

מהדורת ה-30 מקבלת עיצוב קצת יותר פרוע מאשר בעבר, עם "תחלופת" צבע בין החרטום לעקב. יש דגמים בצבעים עזים (משחור לאדום למשל) ויש סולידיים יותר. הסוליה זהה לדגם היוצא, תוך שימוש בחומרים הפולימריים המוכרים והטובים של נייקי, ובאותו מבנה. בגזרת הגפה יש כמה שינויים קטנים - למשל מבנה קצת שונה ל"שרוול" הפלסטיק במרכז הגפה, שאחראי על חלק נכבד מאחיזת הרגל ועוד.

ואיך כל זה מרגיש? אני מתפתה לכתוב שזה בדיוק כמו פגסוס, מתוך הנחה שכולם יודעים - מרווח טוב לאצבעות, אחיזה טובה של הנעל בכף הרגל, חיבור טוב לקרקע, רכות במידה. בסך-הכול זה די מה שאתה רוצה לריצות בטווחים של 10 עד 15 קילומטרים.

ואפשר לסכם את זה גם כך: יש בשנה-שנתיים האחרונות המון חידושים בנעלי ריצה, חלקם לטובה, חלקם פחות. פגסוס נשארה פגסוס, וטוב שכך.

מחיר: 599 שקלים

גיבור ישראל

אירוע: מירוץ מכשולים Hero Challenge

מירוץ מכשולים הוא אחד מסוגי הפעילות האתגרית שבשנים האחרונות תפס תאוצה וגדל במהירות ברחבי העולם, בעיקר בארצות הברית, בבריטניה ובאוסטרליה. חלק ממירוצי המכשולים, כמו ה-Warrior Dash האמריקאי, אף זוכים לנותני חסות מכובדים כמו חברת ריבוק ודומותיה.

הרעיון הבסיסי הוא ריצה, ששלובות בה פעילויות אתגריות שונות. חלקן לקוחות מאימונים צבאיים: זחילה תחת גדרות תיל, הליכת זיקית או סחיבת ציוד כבד. לפעמים חלקן היתוליות למחצה, כמו מירוץ בבוץ או בתלבושות ובאיפור משונים. המכשולים אינם רק פיזיים, אלא גם מנטליים, עם דגש על עזרה לחברי הצוות. לרוב מלווה האירוע באווירה פסטיבלית, הופעות מוזיקה חיה, אוכל ושתייה.

חברת צ'אלנג' בשיתוף קק"ל פועלת להשרשת הענף גם בארץ. בחול המועד סוכות יתקיים מירוץ ה-Hero Challenge הראשון בארץ, ביער בן שמן, על שבילי עפר, תוך ניצול תוואי השטח. המירוץ יכלול מספר מקצים: תחרותי, עממי ומסלול מיוחד לילדים.

לאורך המסלול יוצבו מכשולי אתגר מסוגים שונים, כמו: זחילה בצינורות, מעבר קירות, מכשולי חציר, גשר רשתות, משטח צמיגים ועוד. השתתפות במירוץ דורשת מיומנויות פיזיות, אך גם מנטליות ומתאימה לכולם. היא מבטיחה חוויה לא שגרתית ומאתגרת, המוכיחה למשתתפים עד כמה רחוק הם יכולים להגיע. על-פי חזון המרוץ וערכיו, העזרה לזולת היא ערך עליון, וגיבור הוא לא רק זה שמצליח לסיים את המרוץ ראשון, אלא גם זה היודע לעזור לחברו שמתחרה בו.

ערך נוסף הוא תרומה לקהילה - צוות HERO ימכור במהלך המרוץ צמידי סיליקון אשר מיועדים לגיוס כספים לעמותת "חיים", המטפלת בילדים חולי סרטן.

המירוץ נערך בשיתוף עם רשת מועדוני הכושר GREAT SHAPE, "אנדיור" - קבוצת ספורט הסיבולת, "מרתון ישראל", "קרוספיט" - שבנו גם מערך אימונים למרוץ. למיזם שותפים גם מועצה אזורית חבל מודיעין, עמותת תיירות חבל מודיעין ועמותת "חיים". את המירוץ ינחה רון שחר, מנחה "המירוץ למיליון".

שישי, 20.9.13, חול המועד סוכות, יער בן שמן 07:00-16:00 הרשמה למרוץ באתר herochallenge.co.il ובדף הפייסבוק "הירו ישראל"