דירקטוריון תעש אישר את המתווה להפרטת החברה

950 עובדים יפוטרו, החברה תפנה קרקעות יקרות בשרון ותעתיק את פעילותה לנגב, המדינה תמחק חובות של כ-2 מיליארד שקל ותעמיד לעובדים שיישארו בשורותיה רשתות ביטחון בהיקף של כ-2 מיליארד שקל

התקדמות נוספת בדרך להפרטה: מועצת המנהלים של התעשייה הצבאית (תעש) אישרה היום (ד') את המתווה להפרטת החברה הביטחונית שבבעלות הממשלה. המתווה, שגובש בשנה האחרונה, יובא לאישור ועדת השרים לענייני הפרטה באמצע החודש הבא.

עם אישור המתווה בדירקטוריון החברה, אמר יו"ר תעש, האלוף (במיל') אודי אדם, כי המתווה העקרוני כבר סוכם וכי בימים הקרובים יתקיימו דיונים מקצועיים שמטרתם להביא לוועדת השרים הצעת מחליטים אופרטיבית. לדבריו, מיד לאחר אישור המתווה בוועדת השרים תעש תחל במהלכים הנדרשים לקראת ההפרטה: "החלטת הממשלה צפויה להיות נדבך חשוב להבראת החברה, ותסלול את הדרך ליישום שורת מהלכים ארגוניים ועסקיים שיאפשרו את מינוף הידע, הטכנולוגיה והאמצעים המיוחדים שפותחו בחברה במהלך השנים האחרונות".

במסגרת המתווה להפרטת תעש, יפוטרו משורותיה כ-950 עובדים; החברה תפנה קרקעות יקרות בשרון ותעתיק את פעילותה לנגב; המדינה תמחק חובות של כ-2 מיליארד שקל ותעמיד לעובדים שיישארו בשורותיה רשתות ביטחון בהיקף של כ-2 מיליארד שקל למען הבטחת זכויות שצברו עד כה.

על-פי הערכות, הפרטת תעש תעלה למדינה כ-4 מיליארד שקל. עם זאת, לאחר שהחברה תפנה את הקרקעות היקרות שבהן היא מחזיקה, ערכן עשוי להגיע לכ-20 מיליארד שקל.