9 מניות שצריך לקנות לקראת האולימפיאדה בטוקיו

עבודת הכנה וציפיות של שנים השתלמו, וטוקיו הוכרזה בסוף השבוע שעבר כמארחת האולימפיאדה ב-2020 ■ ענקית ההשקעות היפנית Nomura הגיבה בניתוח מיוחד: אילו מגזרים במדינה צפויים ליהנות מהאירוע, ומיהן החברות המומלצות להשקעה לקראתו

היא מתאפיינת בגורדי שחקים עצומים, מרכזי בילוי נוצצים ולא מעט ראוותנות, ובקרוב - גם במבנה ארכיטקטוני חדש וייחודי. טוקיו, שהוכרזה לפני מספר ימים כמארחת המשחקים האולימפיים בשנת 2020, צפויה על-פי ההערכות להשקיע באצטדיון החדשני ובמתקנים האולימפיים כ-3.5 מיליארד דולר.

המשקיעים בעיר הבירה היפנית, שכבר אירחה את האולימפיאדה בשנת 1964, המתינו בציפייה להודעת הוועד האולימפי, ובשבוע לפני ההכרזה נרשמו בבורסה שלה ירידות שערים. עכשיו, אחרי שנבחרה והבורסה תיקנה את הירידות, האנליסטים של ענקית ההשקעות היפנית Nomura (שותפה אסטרטגית של תמיר פישמן) מנתחים את הפוטנציאל שמתלווה לזכייה, וממליצים על מניותיהן של 9 חברות מתחומי התשתיות, מדיה, צרכנות ואבטחה, אשר לדעתם ייהנו מהזכייה באירוח המשחקים האולימפיים בטוקיו.

"נראה כי השוק היפני מתומחר בחסר, לפחות בהיבט של מכפילי רווח", מסבירים ב-Nomura. "מכפיל זה עומד כיום על 13.9, אך בהתחשב ברווחיות החברות במדדים, טווח מכפיל הרווח אמור להיות 14-16".

ב-Nomura מציינים, כי רוב החברות בשוק המניות היפני סובלות ממחסור בתמריצים חיוביים בעיני המשקיעים. לדעתם, הזכייה באירוח המשחקים האולימפיים ב-2020 צפויה להיתפס כקטליזטור עבור המשק היפני, והמשקיעים בו בפרט.

תחילה ביקשו האנליסטים של ענקית ההשקעות היפנית לבדוק כיצד מגיבים השווקים באותן מדינות שנבחרו לארח את המשחקים האולימפיים. בהתאם, הם הגיעו למסקנה שבכל הקשור לאולימפיאדה - למשקיעים אין ממש דפוס קבוע: "בהסתמך על 7 הבחירות האחרונות של הוועד האולימפי באשר לזהותה של מארחת האולימפיאדה, ההשפעה בטווח הקצר והמיידי על השווקים באותם מקומות שנבחרו לארח את המשחקים אינה מוחלטת. ב-50 ימי העסקים הראשונים שלאחר הזכייה, השוק נע בין ירידה של 1.3% לעלייה של 3%, בממוצע".

"בטווח הקצר", הם מציינים עוד, "אנחנו צופים כי משקיעים יתמקדו באותן מניות של חברות הקשורות באופן ישיר לאירוח המשחקים האולימפיים, אך לדעתנו לא צפויה השפעה על השוק בכללותו".

בטווח הרחוק חוקי המשחק כבר משתנים. "בחנו את התנהגות השווקים ב-200 ימי העסקים שלאחר הזכייה, וב-6 מתוך 7 המקרים הקודמים שבהם נבחרה מארחת לאולימפיאדה, בשוק המניות המקומי של הזוכה נרשמה עלייה ממוצעת של 16% ".

תשע המומלצות

לדברי דרור שליט, מנהל הברוקראז' בתמיר פישמן, "מוקדם מדי לנסות לכמת את הזכייה של טוקיו באירוח המשחקים האולימפיים במונחי תחזיות רווח". אך האנליסטים ב-Nomura רואים את ההחלטה כחיובית, בייחוד עבור מניות תקשורת ואינטרנט, וסבורים כי "פוטנציאל ההשקעה במגזר זה גדל, וזאת בין היתר על רקע ציפייה לעלייה בהיקף הפרסום, בעיקר באזור טוקיו, ההיערכות לאירועים הקשורים לאולימפיאדה, עלייה בשווי נכסי הנדל"ן וכן צמיחה של אתרי אינטרנט הקשורים לטוקיו".

בהקשר זה, ב-Nomura ממליצים על מניותיהן של חברות התקשורת Dentsu ו-Fuji Media Holdings. הראשונה, הם מציינים, היא בעלת זכויות השידור של האירועים האולימפיים, ובנוסף צפויה לקיים מספר אירועים גדולים בנושא. השנייה, פוג'י, מחזיקה מספר קניונים ומרכזי קניות באזור Rinkai, שבו צפויים להתקיים חלק מאירועי האולימפיאדה.

עוד הם ממליצים על מנייתה של חברת האינטרנט GMO, שהחל מ-2014 תהיה אחראית על רישום הדומיין "tokyo." - מה שלדעתם יגביר את רווחי החברה מתשתית האינטרנט שלה והמסחר האלקטרוני.

"אנחנו רואים את ההחלטה של הוועד האולימפי כבעלת חשיבות גבוהה ומשמעותית במיוחד, וצופים שאולימפיאדת טוקיו תועיל במיוחד לרווחיהן של חברות המעורבות בתשתיות, צרכנות ואבטחה", אומרים ב-Nomura, ומצביעים על 6 מניות של חברות שלדעתם ייהנו מכך במיוחד.

הראשונה ברשימה היא Taisei Corporation, החברה שבנתה את האצטדיון הלאומי בטוקיו ורוב הכנסותיה מגיעות מפעילות באזור. שנייה היא Taiheiyo Cement, חברת מלט אשר בשנים 2016-2019 צפויה ליהנות מביקושים בהיקף של למעלה מ-3 מיליון טונות למוצריה, לטובת בניית מתקנים שונים עבור האולימפיאדה.

מומלצת נוספת היא East Japan Railway, מחברות הרכבות הגדולות ביפן אשר מתכננת לפתח את אזור Shinagawa בטוקיו; וכן חברת הנדל"ן Mitsui Fudosan שחולשת על שטחים רבים בטוקיו, לרבות בניינים ובתי מלון ברמת 4 ו-5 כוכבים.

עוד ברשימה Xebio Group, אשר משווקת מגוון רחב של מוצרי ספורט, כולל הלבשה וציוד, מפעילה למעלה מ-300 חנויות ברחבי יפן וצפויה ליהנות מביקוש גובר והולך למוצרי ספורט בשל המשחקים האולימפיים, כמו גם מהכללת משחק הגולף כספורט אולימפי החל מ- 2016 (לחברה התמחות בתחום הגולף, כולל ציוד, לבוש, בתי ספר לגולף, מגרשי אימון ועוד); ואחרונה, חברת האבטחה Sohgo Security Services אשר צפויה ליהנות מביקוש גבוה לאנשי אבטחה ושירותים נוספים.

"לשנות את יפן"

"הבחירה בטוקיו כמארחת המשחקים האולימפיים בעוד 7 שנים מהווה חדשות טובות לכל יפן", מסכמים האנליסטים ב-Nomura, "ואנו מקווים מאוד שהמעצמה האסייתית לא תבזבז את ההזדמנות שניתנה לה 'לשנות את יפן'. אנו רואים בזכייה אמצעי לשינוי המיוחל במדינה, אולם כדי שזה יקרה יש צורך גם בשינויים ממשלתיים וחברתיים".

אם תרצו המחשה לכך שהיפנים לא מתכוונים לחסוך הוצאות לקראת 2020, נספר שבניית האצטדיון החדש שהוזכר בפתח הדברים כאן, צפויה להימשך כ-5 שנים. זו תהיה הפעם הראשונה מאז אולימפיאדת בייג'ינג 2008, שמארחת המשחקים תציג מבנה ארכיטקטוני מרהיב. האנגלים, כזכור, אירחו את האולימפיאדה בלונדון אחרי המשבר הכלכלי ובחרו במוטיב צנוע יחסית; והברזילאים רק משפצים אצטדיון קיים בריו דה ז'ניירו.

ההצהרה היפנית הזו, ותוכניות גדולות אחרות של העיר טוקיו, יכולות כאמור להיטיב עם לא מעט חברות, אך כדאי גם לקחת בחשבון שמרחק 7 שנים מהמשחקים האולימפיים הוא פרק זמן שבו לא מעט תוכניות גרנדיוזיות יכולות להשתבש.

המומלצות של נומורה
 המומלצות של נומורה