המודל של רומא: שחקני בית מרוויחים יותר, שחקני רכש פחות

פורסמה רשימת המשתכרים של מועדון הכדורגל האיטלקי; הקפטן טוטי ושחקן הבית הוותיק דה רוסי מעל כולם, הרכש המשמעותי דווקא נמוך יותר בהיררכיה

למרות שהיא כבר שנים ארוכות לא מצליחה להגיע להישגים משמעותיים, מאז האליפות בה זכתה בעונת 2000/01 - א.ס רומא עדיין עושה מאמצים להגיע לפסגת הכדורגל האיטלקי. הדרך לשם עוברת בהשקעת כסף גדול: על-פי ה"גזאטה דלו ספורט", סך השכר במועדון יגיע בעונה הקרובה (2013/14) ל-92.5 מיליון אירו ברוטו, הרביעי הכי גבוה מבין קבוצות הסרייה A. רק האלופה יובנטוס (115 מיליון אירו) מילאן (105 מיליון) ואינטר (95) יקדימו אותה בסעיף זה.

במסגרת הפרויקט הכלכלי השנתי של ה"גזאטה", התפרסמה רשימת המרוויחים המלאה של רומא, שנמצאת בבעלות קבוצת משקיעים אמריקאית. מעניין לציין כי מי שעומד בראש רשימת המשתכרים הוא דווקא שחקן הבית הוותיק, דניאלה דה רוסי, שמקבל 6.5 מיליון אירו בעונה (נטו, לא כולל בונוסים שונים). סכום זה הופך את הקשר האחורי לכדורגלן בעל השכר הגבוה ביותר בליגה האיטלקית, כשרק גונזאלו היגוואין, הרכש החדש של נאפולי, מתקרב אליו (החלוץ הארגנטיני מקבל כ-5.5 מיליון אירו בעונה).

במקום השני בדירוג המשתכרים של רומא נמצא הקפטן פרנצ'סקו טוטי, עם 4.5 מיליון אירו. החלוץ מרקו בוריאלו, שחזר העונה לקבוצה אחרי שנות השאלה ביובנטוס וגנואה, שלישי עם 4 מיליון אירו; המגן הברזילאי מייקון רביעי עם 3 מיליון אירו, והבלם הארגנטיני ניקולס בורדיסו אחריו עם 2.4 מיליון אירו.

רק במקום השישי בדירוג המשתכרים של רומא ניתן למצוא את שחקן הרכש הכי משמעותי והכי יקר שהגיע אליה הקיץ, הקשר ההולנדי קווין סטרוטמאן, שנרכש מפ.ס.וו איינדהובן תמורת 16.5 מיליון אירו.

17 שחקנים בסך הכל מהסגל של רומא מרוויחים למעלה ממיליון אירו נטו בשנה. רומא, שניצחה בשני מחזורי הפתיחה של הליגה האיטלקית, תתארח הערב (21:45) אצל פארמה במסגרת המחזור השלישי. הקבוצה לא תשתתף העונה במפעלים האירופיים.