אגודת העיתונאים לבג"ץ: לא להקפיא הרפורמה ברשות השידור

"ההחלטה למנות את המפיק רם לנדס מעידה על הדרך שהותוותה לוועדה - חיסול השידור הציבורי כגוף מפיק ויוצר והפיכתו לגוף משדר הקונה הפקות חיצוניות"

אגודת העיתונאים בירושלים עתרה לבג"ץ נגד ההחלטה להקפיא את הרפורמה ברשות השידור ונגד הקמת הוועדה שתמצא פתרון לשידור הציבורי.

העתירה הוגשה נגד שר האוצר יאיר לפיד, השר הממונה על רשות השידור גלעד ארדן, רשות השידור עצמה וחברי הוועדה שמינה ארדן, רם לנדס וקרני זיו. בעתירתם זו עשויים העיתונאים לתקוע מקלות בגלגלי הוועדה ואף לפרקה.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אופיר טל, לואיז ספורטס ונעמי ווסטפריד ממשרד גלעד שר קדרי ושות', עולות טענות נגד הוועדה שמינה השר ארדן על מנת שתמצא מתווה עתידי לשידור הציבורי.

העיתונאים יוצאים נגד ההחלטה למנות את המפיק רם לנדס ליו"ר הוועדה, המעידה לדבריהם על הדרך שהותוותה לוועדה - "חיסול השידור הציבורי כגוף מפיק ויוצר והפיכתו לגוף משדר הקונה הפקות חיצוניות".

לדבריהם, יש בעיות של ניגוד ענייניים ללנדס ולקרני זיו. על-פי העיתונאים, הסכמי הרפורמה נחתמו לאחר שנים ארוכות של משא-ומתן, והם אמורים להביא לקיצוץ משמעותי בכוח-האדם ברשות השידור ולייעול עבודתה.

העיתונאים טוענים כי אין צורך בכינוס ועדה מיוחדת, וכי יש להחיל את הרפורמה. העותרים טוענים כי השר הממונה, גלעד ארדן, נמנע במשך כל תקופת כהונתו מלשמוע את נציגי העובדים, נמנע מלהיפגש עימם ולא השיב לכל הפניות שנעשו אליו בנושא.