ועדת המדרוג באינטרנט מאיימת בתביעה נגד וואלה

עקב פרישת וואלה מהוועדה למדידת האינטרנט, הוועדה דורשת ממנה פיצוי כספי ■ טוענת: "וואלה חתומה על הסכם חברות בוועדה למדרוג עד מאי 2015"

הרוחות בענף האינטרנט הישראלי לא נרגעות גם בתקופת החגים. השבועות האחרונים מספקים דרמה של ממש, שבה מעורבים האתרים הגדולים, משרדי הפרסום וכמובן ועדת המדרוג למדידת הרגלי הגלישה באינטרנט. הפרק המשמעותי בסאגה הזו היה פרישת קבוצת וואלה באופן חד-צדדי מהמדידה בסוף אוגוסט ומחיקת כל הקודים שהוטמעו באתרים החברים בקבוצה, ובראשם אתר וואלה ויד2.

צעד זה לווה בצעדים נלווים כמו פרישה אפשרית של קבוצת "ידיעות אחרונות" מהוועדה ומשם אולי לפירוקה הכללי, אך מנהלי הוועדה לא מתכוונים לתת לכדור השלג הזה להמשיך ולהתגלגל באופן חופשי.

היום (ג') הוציא עו"ד יניב בריטשטיין ממשרד מיכל רוזנבוים ושות', היועץ המשפטי של ועדת המדרוג, מכתב התרעה לפני נקיטת צעדים משפטיים, לפיו "הודעת פרישת וואלה מהווה הפרה בוטה של התחייבותה לכהן כחברה מן המניין בוועדה עד לגמר ההתקשרות עם ספק המדידה".

כפי שעולה מהמכתב, וואלה חתומה על הסכם חברות בוועדה למדרוג עד למאי 2015 ומחויבת לעמוד בהתחייבויות שונות, "ובכלל זה ביצוע תשלום סדיר ומלא של דמי החבר לוועדה במועדים שנקבעו. חובותיה וחיוביה כלפי הוועדה יעמדו לפירעון מיד עם הפסקת הכהונה, תהא אשר תהא הסיבה להפסקת הכהונה".

לפיכך, נכתב, הוועדה מעמידה את יתרת התשלום של וואלה עד לגמר ההתחייבות שלה לפירעון מיידי. על-פי הערכות, מדובר בסכום של כ-475 אלף שקל. בנוסף, נכתב במכתב כי וואלה טרם שילמה את דמי החבר בעבור הרבעון השלישי השנה, ועליה לשלם אותו תוך שבוע ימים.

"במקרה שלא תפעלו כאמור", נכתב במכתב של היועץ המשפטי לוועדת המדרוג, "הוועדה שומרת לעצמה את הזכות לנקוט כל אמצעי העומד לרשותה על-פי דין".

במכתב צוין עוד כי "הפרת התחייבות וואלה מהווה פגיעה קשה בוועדה, הן בהיבט הכספי והן בהיבט התדמיתי, והיא אף עשויה להביא להפרת חוזה של הוועדה מול ספק המדידה שלה".

עם זאת, יש לציין כי שלשום (א') נחשף באתר "גלובס" כי ספקית המדידה, חברת גמיוז, החליטה לבוא לקראת הוועדה וחבריה ולהפחית בעשרות אחוזים את דמי החבר לאתרים השונים, כחלק מהרצון לרכך את המכה הכספית בגין עזיבת וואלה.

בוואלה סירבו להגיב לידיעה.