בלומברג על הבורסה בת"א: "הזדמנות קנייה ברורה"

מנהל השקעות בלונדון מחזיק במניות עזריאלי ואיתוראן ואומר: "ללא ספק יש מספר חברות מאוד מעניינות שנסחרות בדיסקאונט" ■ מנהל השקעות זר אחר: המתיחות הביטחונית יצרה הזדמנויות ■ אילו מניות נוספות מוזכרות?

הבורסה בת"א עולה על הכוונת של המשקיעים הזרים? סוכנות הידיעות בלומברג פרסמה היום (ג') כתבה נרחבת על הבורסה בת"א ומציגה אותה כאטרקטיבית בהשוואה לשוקי מניות אחרים במדינות מפותחות בעולם.

כך, למשל, נטען כי הבורסה מתאוששת מהשפל אליו הגיעה לאחרונה (בבחינת מכפילי רווח בהשוואה לשווקים מפותחים אחרים), ומצוין כי קצב הצמיחה בכלכלת ישראל הינו כפול מזה של ארה"ב.

"ללא ספק יש מספר חברות מאוד מעניינות שנסחרות בדיסקאונט בהשוואה למתחרותיהן בענפים דומים בעולם", מסר לבלומברג וויליאם סקולס, מנהל השקעות ב-Aberdeen שבלונדון, המחזיק ני"ע בישראל בהיקף של 318 מיליון דולר. סקולס הוסיף כי הוא מעדיף מניות היי-טק ומניות ממגזר השירותים, כמו גם "חברות עם חשיפה לביקושים פנימיים" כמו עזריאלי או איתוראן .

מדד המעו"ף עלה ב-6.4% מה-27 באוגוסט על רקע ההסכם בין ארה"ב לרוסיה בדבר פירוק סוריה מנשק כימי עד אמצע שנת 2014. המדד נסחר לפי מכפיל 10.5 על הרווח המצרפי החזוי השנה ב-8 בספטמבר - נמוך ב-28% מהממוצע במדד MSCI העולמי של השווקים המפותחים והדיסקאונט הגדול ביותר לפחות מאז 2008 (אז החלה מדידת בלומברג). היום נסחר המעו"ף לפי מכפיל רווח חזוי של 11.1, דיסקאונט של 26% בהשוואה לשאר השווקים המפותחים.

כלכלת ישראל צפויה לצמוח ב-3.6% השנה לעומת צמיחה של 1.6% בארה"ב (לפי נתוני בלומברג). בכתבה מצוינות מניות הבנקים, ובפרט הפועלים , המגזר הזול ביותר עם מכפיל רווח חזוי של 9.9 לעומת מכפיל ממוצע של 13.2 בעולם.

"אנחנו אוהבים את מניות הבנקים כי הביצועים שלהן היו הכי פחות טובים והן הנהנות העיקריות מהצמיחה הכלכלית", מסר מיכה גולדברג, ראש מחלקת המחקר באקסלנס. מכפיל ההון הממוצע של 5 מניות הבנקים הגדולים עומד על 0.78 לעומת 1.18 בחו"ל.

בכתבה מוזכרת גם סוגיית הרגולציה המכבידה על השוק, מניית קמהדע מוזכרת וכמובן גם הגז הישראלי.

"זו הזדמנות קנייה ברורה לגמרי", אומר בריאן פרידמן, מנהל השקעות ב-GHP Investment Advisors המנהל נכסים ב-775 מיליון דולר. לדבריו, ירידות המונעות מחששות ביטחוניים בישראל "נוטות להיות קצרות טווח ותמיד יוצרות הזדמנויות קנייה טובות".