הערכות אנליסטים לגבי תגובת השוק להודעת הפד

הפדרל ריזרב יודיע הערב על החלטתו בנוגע לעתיד התוכניות להקלה כמותית ■ הקונצנזוס בשוק מצביע על צמצום רכישות האג"ח בכ-10-15 מיליארד דולר בחודש ■ אנליסטים: במקרה שהודעת הפד תעמוד בציפיות השוק יעלה

ועדת השוק הפתוח של הפד תכריע הערב (ד') בתום פגישת הריבית, על עתיד התוכניות להקלה הכמותית. לפי הצפי בשווקים הפד יודיע על צמצום קצב רכישות האג"ח. אולם, ישנם כאלו הסבורים כי תנאי הכלכלה עדיין אינם מאפשרים נסיגה מהמדיניות המקלה ולכן הפד לא יודיע על שינוי. כיצד יגיב שוק המניות להודעת הפד? אנליסטים באתר הכלכלי מרקטווץ' משרטטים תרחישים שונים.

נזכיר, במסגרת התוכניות להקלה כמותית, הפד רוכש כמדי חודש אג"ח ממשלתיות ומגובות משכנתאות בהיקף של כ-85 מיליארד דולר. מאחר והיו"ר בן ברננקי חזר ואמר בחודשים האחרונים כי הפד עשוי להאט את קצב רכישות האג"ח עוד לפני תום השנה, רבים סבורים כי השווקים מוכנים לצמצום רכישות האג"ח ועדות לכך ניתן לראות במדדי וול סטריט שחזרו להיסחר סביב רמות השיא.

"לזכותו של ברננקי יאמר כי הוא שלח מסרים ברורים מאוד בכל הנוגע לכוונותיו, עניין שהכין את השווקים לאפשרות כי הוא יאט את רכישות האג"ח בספטמבר", טוען ג'ים ראסל, אסטרטג השקעות בכיר ב-US Bank Wealth Managemen. "אין ספק כי השווקים תמחרו את האפשרות לצמצם הרכישות וזוהי עדות להצלחת הפד בהכנת המשקיעים", סבור לורנס קריטורה, מנהל השקעות בחברת פדרטט אינבסטורס.

אז כיצד יגיב שוק המניות להודעת הפד בטווח הקצר?

1. ראלי במקרה של תיאום הציפיות - הצפי בשווקים עומד כעת על צמצום רכישות האג"ח בכ-10-15 מיליארד דולר בחודש. אם הודעת הפד תעמוד בציפיות, אסטרטגים טוענים כי השוק יגיב בעליות מתונות.

2. תנודתיות עם נטייה לירידות במקרה של דחייה - אם הפדרל ריזרב ידחה את צמצום הרכישות, אנליסטים טוענים כי בתחילה השוק יגיב בעליות, אך לאחר מכן המשקיעים יבינו שהחלטה שכזו מעידה כי הכלכלה אינה מבוססת מדי ולכן ימכרו סחורה, כך שהשוק יעבור לירידות.

3. ירידות חדות במקרה של צמצום רחב היקף - אם ההאטה בקצב הרכישות תהיה גדולה מהצפוי, שוק המניות עשוי לרדת בחדות, כך מעריכה קווינסי קרוסבי, אסטרטגית השקעות בחברת Prudential Financial. עם זאת, קרוסבי מוסיפה וטוענת כי לאחר מכן השוק יתרגל להחלטה ויתייצב.