בעיה עולמית: אחד מכל שמונה סבור כי ייאלץ לעבוד בפנסיה

מחקר בינלאומי חדש מראה כי כמעט אחד מכל 8 עובדים בעולם סבור כי יאלץ להמשיך לעבוד גם לאחר הפרישה לפנסיה ■ בבריטניה: אחד מכל 5 עובדים מאמין כי ימשיך לעבוד לאחר הפרישה

בעיית הפרישה לפנסיה עלתה לאחרונה לכותרות בישראל. מחקר בינלאומי חדש של HSBC מראה כי מדובר בבעיה כלל-עולמית. תוצאות המחקר הראו כי כמעט אחד מכל שמונה עובדים בעולם מאמין כי הוא לא יוכל להרשות לעצמו מבחינה כלכלית לפרוש לפנסיה באופן מלא. למעשה, המחקר מראה כי מאות מיליוני אנשים בעולם אינם מוכנים לחיים שלאחר העבודה.

מרבית העובדים שהשתתפו במחקר והשיבו כי בכוונתם להמשיך לעבוד גם לאחר הפרישה לפנסיה היו מבריטניה. למעשה, סקר שערכה HSBC לגבי עתיד הפרישה, הראה כי אחד מכל חמישה עובדים בריטים מאמין כי הוא לא יוכל להפסיק לעבוד גם לאחר הפרישה לפנסיה. באופן מפתיע, תוצאות דומות התקבלו גם בארה"ב וקנדה, שם כ-18% ו-17% מהאנשים, בהתאמה, סבורים כי הם יאלצו להמשיך לעבוד גם לאחר שיפרשו לפנסיה.

מנגד, דווקא בברזיל, רק 5% מהנשאלים השיבו כי הם יאלצו להמשיך לעבוד לאחר הפרישה.

המחקר, שכלל סקר של 16,000 עובדים ב-15 מדינות שונות מראה כי חל שינוי גלובלי בתחום הפנסיה. הממצאים מראים כי שני הגורמים המרכזיים לשינוי זה הם הלחצים הכלכליים איתם נאלצים להתמודד העובדים ממעד הביניים ומטה וכן העלייה בתוחלת החיים.

המחקר של HSBC מגיע לאחר שסטיב ווב, השר הבריטי הממונה על נושא הפנסיה, שלח בשבוע שעבר אזהרות שנשמעו לאחרונה גם בישראל, לפיהן פערי הפנסיה מתרחבים, כאשר יותר מ-13 מיליון בריטים צפויים לקבל לאחר הפרישה קצבת פנסיה דחוקה, משום שלא חסכו מספיק במהלך שנות עבודתם.

ממצאי המחקר מאשרים את החששות הללו. כחמישית מהעובדים שפרשו לפנסיה בבריטניה והשתתפו בסקר, דיווחו כי לא היו להם תוכניות פיננסיות מיוחדות לפרישה או שלא התכוננו בצורה מתאימה ל"פרישה נוחה". 35% מהפנסיונרים שהשתתפו בסקר השיבו כי הבינו רק בדיעבד שלא היו מוכנים לפרישה, מבחינה פיננסית, רק לאחר שכבר פרשו לפנסיה.