האיש העשיר בעולם מציג: 10 מיליארד דולר בפחות מ-10 חודשים

לפני מספר ימים נחשף כי ביל גייטס הפך בשנה החולפת לאיש העשיר בעולם - עם הון של כ-72 מילארד דולר ■ לפי נתונים שונים, מיקרוסופט אינה המקור לגידול העצום בהונו

לפני מספר ימים פורסמה ב"פורבס" רשימת 400 האנשים העשירים ביותר באמריקה. מהרשימה עולה כי ביל גייטס שמר על מקומו בפסגה ובפעם ה-20 ברציפות מחזיק בתואר -האיש העשיר בארה"ב. למעשה, בשנה החולפת גייטס הפך גם לאיש העשיר בעולם, עם הון של כ-72 מיליארד דולר. כיצד הוא עשה זאת?

למרות שגייטס נחשב לאחד הפילנטרופים הגדולים בעולם, ואף הצהיר כי יתרום את מרבית הונו, לאחר שכבר תרם לפי הערכות כ-28 מיליארד דולר בין השנים 2007 ל-2012, הוא עדיין מצליח להגדיל את הונו משנה לשנה. לפי נתונים שפורסמו ב"בלומברג" וב"פורבס", וחושפים את החזקותיו של גייטס, ניתן לקבוע כי מיקרוסופט, החברה אותה הוא ייסד, היא אינה המקור לגידול העצום של הונו.

הדיווח שפורסם ב"פורבס", מראה כי מיקרוסופט אחראית רק לחמישית מ-72 מיליארד הדולר של גייטס. עם זאת, יש לציין כי התרומה של מניית החברה לגידול הונו של האיש העשיר בעולם באה ליידי ביטוי בחודש אוגוסט, כאשר מנכ"ל החברה סטיב באלמר הודיע על התפטרותו והמניה זינקה לרמה של 36 דולר.

לפי הנתונים, מרבית הונו של גייטס מגיע מחברות אחרות. כך למשל, חברת Cascade, חברת ההשקעות של גייטס, מחזיקה באחוז ניכר של מניות ביצרנית הציוד המכני המוצלחת Deere & Co כמו גם בחברת הרכבות הקנדית - Canadian National Railway וכן ביצרנית המשקאות המקסיקנית פמסה.

לפי "מדד המיליארדרים של בלומברג", פיזור ההשקעות של גייטס השתלם לו במיוחד. מאז תחילת השנה, גייטס עשיר יותר ב-9.8 מיליארד דולר, זאת לאחר שהגדיל את הונו ב-7 מיליארד דולר ב-2012.