JP מורגן ישלם 920 מיליון דולר בשל פרשת "הלוויתן הלונדוני"

במסגרת הפרשה נגרמו לבנק הפסדים של יותר מ-6.2 מיליארד דולר על-ידי מנהל דסק האשראי ביחידה הלונדונית של משרד ההשקעות הראשי של הבנק ■ הבנק ישלם מאות מיליוני דולרים לרגולטורים בארה"ב ובריטניה

ענק הבנקאות האמריקני JP מורגן ישלם לרגולטורים בארה"ב ובריטניה קנס בסך 920 מיליון דולר בפרשת ה"לוויתן הלונדוני", שעסקה במסחר במגזרים שהוביל להפסד ממסחר הגדול ביותר בתולדות הבנק. כך הודיע היום (ה') הפדרל ריזרב.

הקנס כולל 300 מיליון דולר למשרד המפקח על המט"ח, 200 מיליון דולר לפדרל ריזרב, 200 מיליון דולר לרשות לני"ע (SEC) ו-220 מיליון דולר ל-Financial Conduct Authority הבריטי.

במסגרת הפרשה, נגרמו לבנק הפסדים של יותר מ-6.2 מיליארד דולר בשנה שעברה על ידי סוחר בשם ברונו איקסיל, אשר בשל גודל הימוריו כונה "לוויתן". במארס השנה סיכם הסנאט האמריקאי כי "הבנק היתל ברגולטורים והוביל בכחש את המשקיעים".

הפרשייה החלה במאי 2012, כאשר JP מורגן הודיע בתחילה כי ספג הפסדים של כ-2 מיליארד דולר כתוצאה מהשקעה באג"ח "סינתטיות" - זאת, בעקבות החלטות שגויות של איקסיל, המנהל את דסק האשראי ביחידה הלונדונית של משרד ההשקעות הראשי של הבנק, ומכונה גם "הלוויתן הלונדוני".

אייקסיל פתח פוזיציות שורט בהיקפים עצומים על נכס מסויים ולאחר מספר חודשים הנכס התחיל לעלות ולגרום להפסדי הענק שעליהם דיווח הבנק.