עובדי דואר ישראל: הנהלת החברה צריכה ללכת הביתה

העובדים שהשביתו את העבודה בסניפים למשך יום אחד בשבוע שעבר, מתכוונים להחריף את העיצומים אם לא תחול תזוזה בכל הקשור לעתיד החברה ואיתנותה הפיננסית ■ הנהלת הדואר: קראנו להם לשבת איתנו למו"מ - הם מסרבים

עובדי דואר ישראל, שהשביתו את העבודה בסניפים למשך יום אחד בשבוע שעבר, מתכוונים להחריף את העיצומים אם אחרי החגים לא תחול תזוזה בכל הקשור לעתידה של החברה ואיתנותה הפיננסית. בשיחה עם "גלובס" יוצאים העובדים וקוראים למנכ"ל החברה להתפטר מתפקידו ולמדינה לקחת אחריות כוללת, ולגבש תוכנית ארוכת-טווח שבה הם יתרמו את חלקם.

גורמים ששוחחו עם "גלובס" מקרב העובדים מציינים כי "החברה נמצאת על סף קריסה. מבחן התוצאה הוא שקובע וכל הנתונים מראים שהדואר על סף קריסה פנימה והחוצה. פנימה כי עובדים קורסים מעומס, יש המון שירותים חדשים שהוכנסו ללא שום כלים מתאימים ולראיה התורים הארוכים שמהם סובל כל הציבור. והחוצה כי מצבה הפיננסי הוא קשה מאד".

העובדים שהכריזו על סכסוך עבודה הבהירו שהם מוכנים לתרום את חלקם לפתרון המשבר אך הם דורשים שהמדינה תתן את חלקה דרך רגולציה מתאימה ושגם ההנהלה תתרום את חלקה.

"ביקשנו מוועדת התעריפים שיושבת בימים אלה על המדוכה ומנסה לגבש מדיניות לתחרות בשוק הדואר - בואו ותגדירו מה המטרות של דואר ישראל? מה אתם רוצים מאיתנו? אתם רוצים שניתן שירות אוניברסלי בכל הארץ? אתם רוצים שהמחיר של השירותים יהיה נמוך, אתם רוצים סניפים בכל יישוב וכו', אז תדאגו שזה יתאפשר. מישהו הרי צריך לשלם על זה.

"המדינה במו-ידיה גוזלת מאיתנו פרנסה כמו שקרה בבחירות לרשויות המקומיות ובבחירות הכלליות כאשר לא אפשרו לנו להשתתף במכרז לחלוקת ההודעות לבוחר. ביד אחת רוצים שנספק שירות דואר נע עם פקיד ומאבטח ורכב משוריין לכל יישוב, ומצד שני לא מאפשרים לנו להרוויח. אנחנו מפסידים כסף ונמצאים בגירעון מתמשך מ-2006, בגלל שחברות חדשות שפועלות ללא מגבלות לוקחות לנו את השמנת".

בהתייחסו לחלקה של ההנהלה אמר גורם המקורב לוועד, כי בשנתיים וחצי האחרונות לא רואים שום יוזמה חדשה, שום פרוייקטים. "במבחן התוצאה ההנהלה נכשלה וצריכה ללכת הביתה. לא רק המדינה אחראית. ההנהלה משקיעה בפרסום וביועצים ובעוד דברים שניתן היה לחסוך בהם והם לא עושים זאת. הצענו תוכנית שיש לה ארבע רגליים שבה כל אחד צריך לתת את חלקו, משרד האוצר, התקשורת, ההנהלה והעובדים. הבענו את הסכמתנו לתרום תרומה לשיפור המצב אבל לא יכול להיות שרק בנו יפגעו. נכנסנו לישיבת הנהלה שנערכה ערב החג וביקשנו מהמנכ"ל תשובות לכל הבעיות האלה ואיך הוא מתכוון להתמודד עם המצב הקשה של החברה והוא לא הסכים לדבר איתנו ופיזר את הישיבה".

בתגובה לשאלה האם העובדים לא שולחים מסר לוועדת זיו רייך שיושבת בימים אלה ומנסה לגבש כללי תחרות חדשים לדואר, אמר אותו הגורם: "אנחנו לא צריכים להעביר מסרים ולא צריכים רמזים. המצב ידוע ומוכר לכולם. אנחנו מצפים שיתנו לנו תשובות אחרי החגים".

מחברת דואר ישראל נמסר: "לצערנו, ארגון העובדים החליט על השבתה של יום אחד. אנו מקווים שארגון העובדים יתעשת וימנע פגיעה נוספת בציבור. הנהלת החברה פנתה מספר פעמים על מנת להידבר אך ארגון העובדים סירב לקיים פגישות".