Smart Tuesday בקשת: עלייה במכירות סמארטפונים וטאבלטים

יום המכירות למכשירי סמארטפון וטאבלט שערכה זכיינית ערוץ 2 קשת ביום ג' שלח צרכנים רבים לחנויות ■ בסט מובייל, טרקלין חשמל ובאג דיווחו על עלייה במכירות

הצרכנים הישראלים מתאפיינים באהבתם לסמארטפונים ולטאבלטים, ולא פחות מזה, באהבתם להנחות. לכן אין פלא שכאשר משלבים בין השניים - המכירות עולות.

ואכן, יום המכירות למכשירי סמארטפון וטאבלט שערכה זכיינית ערוץ 2 קשת ביום שלישי האחרון - "Smart Tuesday" - שלח ישראלים רבים לחנויות שהשתתפו בו, כמו בסט מובייל, טרקלין חשמל ובאג, שסיפרו על עליות נאות במכירות.

כזכור, יום המכירות המרוכז נועד לקדם את התוכנית "הכוכב הבא", כשבקשת ביקשו לאפשר לכל צופה טלוויזיה לקחת חלק ולהיות שופט בתכנית על-ידי אפליקציה.

למעשה, פורמט התוכנית הוא כזה שהצופים יכולים ליטול בה חלק פעיל רק על-ידי הורדת האפליקציה, ולשם כך דרוש, מן הסתם, מכשיר חכם.

יצוין כי ההבטחות להנחות נאות התממשו. בפלאפון הציעו הנחות של עד 15%, באורנג' הנחות של כ-100 שקל, ב-iDigital מכרו אייפדים בהנחות של כ-200-400 שקל, ובדינמיקה סלולר הציעו סמארטפונים וטאבלטים בהנחות של מאות שקלים.

הצרכנים הישראלים אינם מורגלים בימי מכירות עם מבצעים מיוחדים. הצרכנים האמריקאים דווקא כן. שם יש מספר ימים בשנה המוקדשים למכירות ומלווים במבצעים, לאו דווקא בענף הטכנולוגיה. המוכרים שביניהם הם יום שישי השחור (Black Friday), שבו אפשר למצוא הנחות משמעותיות מאוד; וסייבר מאנדיי (Ciber Monday), המתמקד באתרי המכירות באינטרנט. בישראל אפשר למצוא מבצעים רבים בחנויות באותם ימים, אבל לא מדובר בפעילות מסודרת או רחבה.

שיתוף-פעולה מסחרי בהיקף כזה, כפי שראינו בין קשת לחנויות האלקטרוניקה וחברות הסלולר, הוא חסר תקדים.

גם הזכיינית רשת לא מתכוונת לשבת בחיבוק ידיים, ומתכננת סוף שבוע של מכירות מיוחדות בעוד כחודש, ב-16-19 באוקטובר. אווירת ההפנינג בסגנון הסייל האמריקני תזכה לשם "בלאק וויקאנד" (Black Weekend), שמצלצל דומה מאוד למונח האמריקני "בלאק פריידיי". מטבע הדברים, רשת תקדם זאת דרך אתר האינטרנט שלה, תוכניות הבוקר ופרסומות בטלוויזיה.

המהלכים של קשת ורשת מוכיחים שגוף גדול יכול לאסוף תחתיו רשתות רבות ולהציע לצרכנים הנחות משמעותיות, ולייצר מצב של win-win.