רשת סטארבקס מעלה קמפיין חדש המתמקד בתהליך ייצור הקפה

הקמפיין מתמקד בתהליך גידול הפולים ובדרך שהם עוברים עד לכוס הקפה בסניף

במטרה לענות לצורך הולך וגובר של הקהל, הצמא למידע על המזון שהוא אוכל, רשת בתי-הקפה סטארבקס, הרשת הגדולה בעולם עם יותר מ-20 אלף סניפים, החליטה לחשוף את מאחורי הקלעים של ייצור הקפה.

בקמפיין חדש מתמקדת הרשת בתהליך גידול פולי הקפה ובדרך שהם עוברים עד לכוס הקפה בסניף.

הקמפיין הושק אמש (א') במהלך טקס האמי, והוא צפוי להיות המהלך השיווקי המשמעותי של החברה בתקופה הנוכחית.

הספוט הראשון לא היה מתוחכם במיוחד וכלל צילומים בשחור-לבן של מפעלי קפה והדגמה של תהליך קליית הפולים. המטרה היא לא רק להראות את התהליך אלא גם להדגיש את האיכות של הפולים הנמכרים ברשת.

הקמפיין גם יקבל ביטוי נרחב באתר החברה, שם יעלו סרטונים ארוכים יותר תחת הכותרת "Origin stories", המספקים מידע מפורט לגבי מקורות הקפה. בשנה שעברה השקיעה הרשת 86 מיליון דולר בפרסום בארה"ב.

ג'ף דיוויס, נשיא חברת המחקר סנדלמן, טוען כי "המהלך של סטארבקס הוא תגובה לפופולריות הגוברת של רשתות קפה קטנות המתגאות באיכות גבוהה של מוצרים. מצד שני, אני לא יודע אם יש פה באמת תחרות. יכולות ההפצה והגודל של סטארבקס הן יתרון בלתי מחיק. עם זאת, גם רשת כה גדולה צריכה לתמוך בערך האיכות. היא לא יכולה להשאיר אותו לאחרים".

לפי מחקרים עדכניים, הלקוחות של סטארבקס טוענים כי הם מרוצים מאיכות המוצר, וכי הוא מדורג בעיניהם כ"טוב מאוד".

מהלך חשיפת מקורות הייצור אינו ייחודי לסטארבקס, והוא מתאים לטרנד הצרכני של איסוף מידע על מזון. רשת המזון המהיר מקדונלד'ס כבר ערכה קמפיין דומה ב-2012, שבו הציגה את החקלאים שמגדלים מוצרים עבור הרשת.