אפל: נמכרו 9 מיליון אייפונים בסוף השבוע - המניה טסה

מדובר בשיא מכירות של דגמים חדשים והרבה מעל הערכות האנליסטים ■ טים קוק: הביקושים לאייפונים החדשים הם מדהימים ■ החברה הודיעה בנוסף כי המכירות ברבעון הרביעי יעמדו בטווח העליון - 34-37 מיליארד דולר

עכשיו זה רשמי. אפל הודיעה היום (ב') כי מכירות דגמי האייפון החדשים, ה-5S וה-5C, הסתכמו ב-9 מיליון יחידות מאז הושקו ביום שישי והמלאי הראשוני במרבית החנויות אזל. מדובר בשיא כל הזמנים של מכירות דגמים חדשים והרבה מעל צפי האנליסטים בשוק שעמד על כ-6-7 מיליון יחידות.

בהודעה שפרסמה ענקית הטכנולוגיה נכתב בנוסף כי מכירות השיא של האייפונים החדשים לוו ביותר מ-200 הורדות של מערכת ההפעלה החדשה, ה- iOS 7. "הביקושים לאייפונים החדשים הם מדהימים ולמרות שהמלאי הראשוני של האייפון 5S אזל, החנויות נערכות לקבלת מלאי חדש", ציין מנכ"ל אפל טים קוק בהודעת החברה.

מעבר לכך, החברה הודיעה כי המכירות ברבעון הרביעי של השנה צפויים לעמוד בקצה העליון של התחזית המוקדמת, כ-34-37 מיליארד דולר. בעקבות ההודעה מניית אפל מזנקת בכ-5.5%.

רוכשים רבים עמדו במהלך סוף השבוע בתורים ארוכים, מחוץ לחנויות החברה מסביב לעולם, על מנת לרכוש את האייפונים החדשים. הלקוחות המתינו במשך שעות ארוכות ב-11 המדינות שבהן הושק המכשיר.

אחת הסיבות שעזרו לאפל לשבור שיא היא השקת האייפון בסין, בנוסף להשקות בארה"ב, אנגליה ואוסטרליה. האנליסטים בבנק ברקליס קפיטל הופתעו ממכירות האייפון והם מעריכים כי ב-2014 תגדיל החברה את היקף המכירות של כל דגמי האייפון ב-10% ל-160 מיליון יחידות.