Surface 2 של מיקרוסופט: מהיר יותר וכולל עט מגע

הפרו 2 כולל מעבד i5 של אינטל מסדרת Haswell, נפח אחסון של 64 עד 512 ג'יגה זיכרון פנימי, כניסת USB מתקן 3.0 המהיר ומסך מגע בגודל 10.6 אינץ'

אחרי שנכשלה עם הטאבלטים הראשונים שלה במכירות, קצת פחות משנה אחרי , מיקרוסופט הכריזה היום (ב') במסיבת עיתונאים בניו יורק על הדור הבא של דגמי ה-Surface שלה.

ה-Surface Pro 2 מציע חידוש פופולארי מאוד בעולם הלפטופים והטאבלטים: עט מגע המאפשר לכתוב הערות בכתב יד ולשרטט על המסך. הפרו 2 כולל כמו הדגם הקודם מעמד פנימי להנחת הטאבלט על שולחן העבודה, בתצורה המזכירה לפטופ. בדגם החדש ישנם שני מצבים למעמד המאפשרים עבודה נוחה יותר על-גבי שולחן או על הברכיים. המכשיר יגיע עם מערכת ההפעלה חלונות 8.1.

הפרו 2 כולל מעבד i5 של אינטל מסדרת Haswell, נפח אחסון של 64 עד 512 ג'יגה זיכרון פנימי, כניסת USB מתקן 3.0 המהיר ומסך מגע בגודל 10.6 אינץ' בתקן Full HD. מיקרוסופט גם מצ'פרת את הלקוחות שרוכשים את הטאבלט עם מנוי לשנה לשיחות לטלפונים קווים בסקייפ ושימוש בנקודת WiFi של החברה בחינם. כמו כן, מיקרוסופט כוללת גם 200 ג'יגה לאחסון בחינם במשך שנתיים בשירות הענן שלה - סקיידרייב.

"שיפרנו את הביצועים של הפרו 2 ב-20%. אם חשבתם שהמוצר הקודם היה מהיר, הוא עכשיו מהיר הרבה יותר", אומר פאנוס פאניי, סגן נשיא סרפס במיקרוסופט. לדבריו, בזכות המעבד של אינטל, זמן הסוללה השתפר ב-60%.

הסרפס פרו 2 יצא לחנויות ב-22 לאוקטובר ומחירו יעמוד על 900 דולר עד 1,800 דולר, בהתאם לנתוני החומרה שיבחר הלקוח.

מיקרוסופט גם הכריזה על אביזרים חדשים לפרו 2, המקלדת המתחברת לטאבלט באמצעות מגנט, כוללת עכשיו גם תאורה אחורית (120 דולר) ותחנת עגינה המאפשרת לחבר לסרפס מסך חיצוני, מקלדת רגילה, חיבור אינטרנט קווי ורמקולים (מחיר לא פורסם).

דגם נוסף שמיקרוסופט הכריזה עליו הוא ה-Surface 2. בניגוד לפרו המגיע עם חלונות 8.1, הדגם הזה מגיע עם גרסת RT . גרסה של חלונות שלא מאפשרת התקנת תוכנות מלבד אפליקציות מהחנות של מיקרוסופט. בניגוד לסרפס פרו 2 המיועד להיות גם טאבלט וגם לפטופ לעבודה, הסרפס 2 הוא יותר טאבלט. "מדובר בטאבלט הפרודוקטיבי ביותר שנוצר", אומר פאניי.

הסרפס 2 כולל מסך 10 אינץ' באיכות Full HD, הוא דק יותר, קל יותר ומהיר יותר לדברי החברה. הטאבלט יגיע עם ערכת אופיס, כולל תוכנת המייל אאוטלוק. הסרפס 2 כולל זיכרון פנימי של 64 ג'יגה והוא יעלה 450 דולר.

הסרפס 2 וגרסת הפרו 2 ימכרו ב-22 מדינות: ארה"ב, אנגליה, שוודיה, ספרד, קנדה, צרפת, איטליה וגרמניה. לישראל הטאבלטים של מיקרוסופט לא יגיעו למכירה בשלב זה.