פייסבוק משנה את שיטת הפרסום: תאפשר לגולשים להשפיע

החברה תתחיל להתייחס ל"לייקים" שמקבלות הפרסומות באתר, ותנסה להתאים טוב יותר את הפרסום לאופי הגולשים

פייסבוק מעדכנת את המודל הפרסומי שלה, והיא תאפשר לגולשים להשפיע יותר על הפרסומות שהם יראו בפיד שלהם. כבר תקופה ארוכה שלגולשים יש אפשרות לעשות "לייק" או "החבא" למודעות בפיד, אך כעת מתכוונת פייסבוק להכניס את הנתונים האלה לתוך האלגוריתם שלה, ובכך לנסות להתאים טוב יותר את הפרסום לאופי הגולשים.

איך הדברים יעבדו בפועל? גולשים שיחביאו למשל מודעות של תקשורת סלולרית, לא צפויים לראות יותר בעתיד פרסומות מסוג זה. כמובן שהמודל עובד גם בכיוון ההפוך, ומודעות שיקבלו "לייק" צפויות להופיע גם בפיד בהמשך.

למרות שפייסבוק אינה חושפת את פילוח ההכנסות מפרסום בין מודעות הצד, בצד ימין למעלה, לבין אלה המשובצות בתוך הניוז פיד, ההערכות הן כי אלה שבפיד הרבה יותר משמעותיות. הן גם אלה שבאות לידי ביטוי בגלישה מסלולר - גלישה שנמצאת בעלייה חדה.

ברקע נמצאת עדיין הסוגייה של האלגוריתם, שקובע מה יופיע בפיד של הגולשים.

האלגוריתם מקדם פוסטים שהוא מניח שיש לגולש עניין בהם. ממחקר שנערך באחרונה לגבי עמודי הפייסבוק של 25 מותגים מובילים, עולה כי נרשמה ירידה של 38% במספר הפוסטים שרואים הגולשים שסימנו "לייק" לעמודים האלה.

במילים אחרות, גם העובדה שגולשים הביעו עניין בפוסטים של עמודי המותגים, לא קידמה אותם מספיק בפיד, והאלגוריתם של פייסבוק השאיר אותם יחסית מאחור.