המיליארדר מארק קיובן יעמוד לדין בגין מסחר על סמך מידע פנים

בעליה של קבוצת כדורסל ה-‏NBA‏ דאלאס מווריקס חשוד במכירה שלא כדין של מניות בחברת האינטרנט ‏Mamma.com‏ ■ טוען כי לא עשה שום דבר לא חוקי

מארק קיובן, המיליארדר שהוא הבעלים של קבוצת הכדורסל דאלאס מווריקס מליגת ה-‏NBA‏, יעמוד למשפט בחשד שהוא עסק במסחר בניצול מידע פנים כאשר מכר את אחזקתו בחברת חיפושי אינטרנט בקנדה לפני 9 שנים.

‏רשות ניירות ערך האמריקאית, ה-‏SEC‏, האשימה ב-2008 את קיובן (‏Cuban‏) בנקיטת פעולה על סמך מידע מסווג' כאשר מכר את 600 אלף מניותיו בחברת ‏Mamma.com‏ כ-4 שנים לפני כן, ממש לפני שחברה זו הודיעה על הנפקה פרטית של מניות נוספות.

‏‏התיק הזה הוחזר לחיים ב-2010, אחרי ששופט מחוזי בדאלאס, סידני פיצווטר, ביטל אותו. פיצווטר היה קרוב לביטול נוסף של התיק במארס השנה. היום (ב') אמור להיפתח הליך בחירת המושבעים, והמשפט שאותו ינהל פיצווטר צפוי להימשך 8-10 ימים.

‏קיובן, 55, ממשיך לטעון כי לא עשה שום דבר לא חוקי. "ה-‏SEC‏ טענה כי מארק קיובן רימה את ‏Mamma.com‏ על-ידי שימוש לא חוקי במידע חסוי למטרת מכירת המניות שלו, אבל התיעוד מראה ששום דבר כזה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת", כתבו פרקליטיו לבית המשפט.

‏קיובן הוא יו"ר רשת הטלוויזיה לשידורי היי דפינישן ‏HDNet‏. הוא מחזיק בקבוצת דאלאס מווריקס משנת 2000. הקבוצה הזו זכתה באליפות ה-‏NBA‏ ב-2011, עם ניצחון 4-2 על מיאמי היט בסדרת משחקי הגמר.

‏קיובן מחזיק גם ברשת בתי הקולנוע ‏Landmark Theatre‏. הוא היה אחד המתמודדים בתוכנית הטלוויזיה "רוקדים עם כוכבים" ומופיע בקביעות בתוכנית הטלוויזיה ‏Shark Tank‏. ב-1999 הוא מכר ליאהו את ‏Broadcast.com‏, חברת המולטימדיה באינטרנט שהוא ייסד, ב-4.7 מיליארד דולר.

‏קיובן היה בעל העניין הגדול ביותר ב- ‏Mamma.com‏ ממונטריאול, עם 6.3% ממניותיה, והוא הציע לחברה זו להיעזר במוניטין שלו כדי לקדם את עצמה.

ה-‏‏SEC‏ טוענת כי ביוני 2004, 3 חודשים אחרי שהוא קנה את 600 אלף המניות, מנכ"ל החברה הקנדית דאז, גאי פורה, גילה לקיובן כי החברה מבקשת להנפיק עוד מניות, ושאל אותו אם הוא מעוניין להגדיל את אחזקתו.

לפי התביעה, באותו יום הורה קיובן בטלפון לברוקר שלו למכור את כל מניותיו. למחרת בוצעה ההנפקה הפרטית בסגירת המסחר, וכעבור יום מניית ‏Mamma.com‏ צנחה ב-8.5%. כעת נקראת החברה קופרניק. ‏‎‎‏