אמרגנו של משה פרץ הורשע באי-דווח על הכנסות בכמיליון שקל

זאת במסגרת הסדר טיעון ■ להודאתו של האמרגן אמנון זינדני עשויה להיות השפעה משמעותית על ההכרעה בעניינו של פרץ, והוא ישמש כעד במשפט נגדו

בקרוב יככב כוכב הזמר הים-תיכוני משה פרץ על המסך הקטן כשופט בתכנית "אקס פקטור" הפופולרית, אך נראה כי ה"אקס פקטור" האמיתי שלו היא השאלה האם הוא יורשע בקרוב בפלילים. זאת בעקבות הודאתו והרשעתו של אמרגנו בעבירות מס הבוקר (ג').

אמנון זינדני, אמרגנו של משה פרץ, הודה והורשע היום, במסגרת הסדר טיעון, בעובדות כתב האישום שייחס לו אי-דיווח על הכנסות מהופעות בהיקף של כמיליון שקל.

עו"ד מירי בנארדיטי מרשות המסים ובאי-כוחם של הנאשמים עתרו לבית משפט השלום ברמלה, בבקשה לגזור על זינדני 6 חודשי עבודות שירות וקנס כספי.

להודאתו של האמרגן עשויה להיות השפעה משמעותית על ההכרעה בעניינו של פרץ עצמו, והוא ישמש כעד במשפט נגדו.

בחודש מאי השנה הגישה המחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים כתבי אישום נגד הזמר משה פרץ ואמרגנו אמנון זינדני, בהם הואשמו באי-דיווח על הכנסות מהופעות במהלך השנים 2007-2009 בהיקף של כמיליון שקל, בהגשת דיווחים כוזבים למע"מ ולמס הכנסה במטרה להתחמק ממס, בניהול ספרים כוזבים ובשימוש במירמה, עורמה ותחבולה.

מכתב האישום עולה כי פרץ וזינדני ניהלו ביחד עסק אמרגנות והפקת אירועים, שבמסגרתו עבד פרץ כשכיר והופיע כזמר באירועים שונים. את העלמות המס לכאורה ביצע פרץ באופן הבא: פרץ נרשם כשכיר בעסק שהקים עם אמרגנו וקיבל את חלקו מהכנסות העסק, בין היתר בתשלומים בהתאם לתלושי שכר שהופקו על-שם העסק.

לפי חוק, פרץ, יחד עם זינדני, היו אמורים להוציא בגין התמורה שנתקבלה עבור העסקאות חשבוניות מס על שם העסק, לדווח עליהן למנהל מע"מ ולשלם את המס הנובע מהן - אך בפועל בגין חלק מההופעות לא הוציאו השניים חשבוניות מס כלל; ובגין חלק אחר הוציאו חשבוניות מס "מונמכות", על סכומים ששיקפו רק חלק מהתמורה שהתקבלה.

בכתב האישום נטען כי הסכום אותו העלימו השניים מרשויות המס בדרכים אלה עומד על סך של 1,005,412 שקל.

בנוסף נטען כי פרץ יחד עם זינדני השמיטו מדוחות העסק התקופתיים שהוגשו למנהל מע"מ את ההכנסות שהעלימו, רשמו בכזב את החשבוניות "המונמכות" בספרי הנהלת החשבונות של העסק וכללו את החשבוניות "המונמכות" בדוחות העסק התקופתיים שהוגשו למנהל מע"מ.

כתבי האישום הוגשו בעקבות חקירה שניהלו משרד חקירות מכס ומע"מ ירושלים ומשרד חקירות מס הכנסה ירושלים כנגד פרץ וזינדני, שהחלה כסמויה, בעקבות מידע שהתקבל לפיו השניים אינם מדווחים על מלוא הכנסותיהם, והפכה גלויה באוגוסט 2010.