עשרות פורמטים ישראליים יוצגו בפסטיבל הטלוויזיה מיפ בצרפת

חלק ניכר מהפורמטים מיועדים ליצוא ולא שודרו בארץ ■ ישראל תוכתר כמדינת הנושא בפסטיבל הבא שיתקיים באפריל 2014

עשרות אנשי תוכן ישראלים ייצאו בשבוע הבא ליריד הטלוויזיה מיפקום שיערך בעיר קאן שבצרפת. גופי השידור וחברות ההפקה הישראליים יציעו שורה ארוכה של פורמטים שיוצעו לשוק הטלוויזיה הבינלאומי, כאשר חלק ניכר מהם פותחו בארץ במיוחד ליצוא.

העניין בתעשייה העולמית בנעשה בישראל מגיע בימים אלה לשיאו, כאשר הנהלת היריד החצי-שנתי הודיעה כי ישראל תוכתר כמדינת הנושא בפסטיבל הבא שיתקיים באפריל 2014. מדובר ביוזמה שעליה שוקדים גורמים שונים בשוק הישראלי, ובכללם מכון היצוא הישראלי ועיתון "גלובס", קרוב ל-3 שנים.

חברת ארמוזה פורמטס של אבי ארמוזה מגיעה ליריד עם קטלוג של 65 פורמטים ליצוא, בהם פורמטים שפותחו יחד עם הערוץ הסיני ג'יאנגסו (JSBC) ועם הערוץ המסחרי הארגנטינאי "טה-לה-פה", אשר יפיק את השעשועון של עודד קרמר ואיתי הרמן, "עשה לי טובה".

הפורמט שיעלה בערוץ הסיני ומוצע להמשך הפצה בעולם הוא "I Can Do That", שיוצג לראשונה במיפ. במסגרתו, 8 סלבריטאים יתחרו ביניהם ביכולות להעמיד מופעים הדורשים מיומנויות גבוהות, ובהם הם מופיעים לאחר שבוע אימון בלבד.

תוכנית אחרת שיציע ארמוזה היא "בני ערובה" של ערוץ 10, שעלתה באחרונה ברשת CBS האמריקאית, אולם על-פי הערכות בארה"ב, בשל אכזבה מהרייטינג הנמוך היא עשויה להתבטל עוד לפני תום העונה.

פורמט נוסף, "Prove Me You Love Me", היא תוכנית בידור אולפנית, במסגרתו בני זוג במערכת יחסית בעייתית ינסו להוכיח זה לזה את מידת אהבתם. מדובר בפורמט של רשת Oz MEdia האורגוואית.

נושא היחסים דומיננטי מאוד כיום בעולם, וארמוזה יציע את הפורמטים "Guys in Disguise" (יחד עם ארצה הפקות ורועי אבן-טוב) ואת "You, Me and My Ex" - דוקו-ראליטי חושפני המבקש לשקם יחסים בין האישה לשעבר של גבר עם אשתו הנוכחית (באזז הפקות).

כפי שפורסם אתמול (ג') ב"גלובס", ארמוזה ממשיך להציע את הפורמט של קסטינה ואסי עזר "בזמן שישנת", למרות שגם קשת מכלילה אותו בספרייה שלה להפצה. כעת עובר העניין לפסים משפטיים.

"הכוכב הבא" בדרך לחו"ל?

"קשת אינטרנשיונל" זרוע ההפצה וההפקה הבינלאומית של זכיינית ערוץ 2 בראשותו של אלון שטרוזמן, תגיע למיפ עם כ-10 פורמטים חדשים, ובראשם "הכוכב הבא", שהוכתר ב"הוליווד ריפורט" כפורמט שעשוי להחליף את זוכת האמי "The Voice" כלהיט הכישרונות הבא.

עוד תציע קשת סדרות מוכרות לצופה הישראלי, כמו "נראה אותך", "מה שקורה באילת", "3", "המרתון", "בטוח או ביטוח" ו"להיות איתה" של אסי עזר.

דורי מדיה בראשותו של נדב פלטי תציע אף היא למכירה ספרייה של מאות שעות תוכן. דורי מצטיינת במכירה בעולם של סדרות מוכנות לדיבוב, ולא רק כפורמטים - בהן "אניגמה", דרמה יומית חדשה שתעלה בערוץ ויוה ללקוחות yes על יוצר קומיקס שמתאהב בנערה שהיא יציר דימיונו, "נויורק" (yes), "גאליס" (ערוץ הילדים) ופורמטים כמו "הכפר" (אבוט-המאירי, ערוץ 10), "בטיפול" שהיא הצלחה ישראלית פנומנלית, "חברות" (יואב גרוס, ערוץ 10) ו"מלבי אקספרס" (מיקי גבע, ערוץ 10).

משלחת ענני תקשורת תצא למיפ אף היא ותכלול את אודי מירון, המנכ"ל ואיתו סיגל שלדג, מנהלת התחום הבינלאומי; קרוליין גולדמן, מנהלת הרכש; וחן רביד, מנכ"לית "פוסט אופיס" השייכת לחברה. הקבוצה תתעניין ברכישה ולא מעט במכירה של פורמטים מתחום הלייף סטייל, כמו "מסע המסעדות הגדול" ("Top Tables, Top Chefs") בהגשת ישי גולן, ו"אוכל רחוב".

אולפני הרצליה יסעו למיפ עם 3 פורמטים חדשים לשעשועונים, וזאת בנוסף ל"כלוב הזהב" שפיתח עובד האולפנים שי ברמלי ומופץ בעולם על-ידי סוני לאחר ששודר הצלחה ברשת. בראש המשלחת יעמוד יו"ר האולפנים עמי גניגר ואיתו המנכ"לים המשותפים יואב פרץ ואפרת דרור ומנהלת המחלקה הבינלאומית טליה שחר. את לוטוס הפקות, בה שותפים האולפנים, ייצג המנכ"ל אורי דיקשטיין.

לוטוס הפקות של אורי דיקשטיין, תציג במיפ 4 פורמטים שפותחו בחברה, ובהם "חוכמת ההמונים", שעשועון ידע, הגורס ששקלול התשובות שתפיק קבוצת אנשים שאינם מתואמים ביניהם יהיה כמעט תמיד מדויק יותר מהתשובה הטובה והמלומדת שיפיק מומחה עצמאי.