פורמט המריבה: מי יפיץ את השעשועון של אסי עזר?

‎חברת ההפקה קסטינה מנסה למנוע מאבי ארמוזה להפיץ את פורמט השעשועון "While you were sleeping" ומעוניינת להעביר את ההפצה לקשת

חברת ההפקה קסטינה מנסה למנוע מאבי ארמוזה להפיץ בעולם פורמט שפיתחה יחד עם אסי עזר. ארמוזה הציג היום (ג') בפני שוק ההפקה המקומי את הקטלוג שהוא עומד להציע לשוק העולמי ביריד מיפ הקרוב, ובכללו 64 פורמטים.

ל"גלובס" נודע כי אחד הפורמטים המרכזיים שהציג ארמוזה, "בזמן שישנת", נתון במחלוקת שעשויה להפוך בקרוב למשפטית. זאת, לאחר שבתום כחודש של מגעים בין הצדדים, החליטה קסטינה כי זכיינית ערוץ 2 קשת תפיץ את הפורמט בעולם.

בראשית ספטמבר פנתה קסטינה לחברת ארמוזה פורמטס ובידה פיילוטים שהפיקה לפורמט שפותח בחברה יחד עם מגיש הטלוויזיה אסי עזר. במסגרת הפורמט מתקיים שעשועון נושא פרסים בביתו של אדם, בעודו הוא ישן. באותו זמן, בן או בת הזוג שלו מתמודדים בשורת משימות תוך מאמץ שלא להעירו, מבלי שהוא יודע.

ארמוזה וקסטינה לא חתמו על חוזה. למרות זאת, החל ארמוזה בהפצה של הפורמט במסגרת אירוע "יורו פיטצ'" שהתקיים באחרונה, שם אף זכה בהתעניינות ואף החל במגעים לסגירת עסקאות.

עובר לקשת?

בראשית השבוע פנתה חברת קסטינה לארמוזה וביקשה להפסיק את העבודה המשותפת. החברה עובדת באופן הדוק עם קשת, שאסי עזר הוא אחד ממגישיה הבכירים ("האח הגדול", "שלוש", "הכוכב הבא"). בקסטינה החליטו כי ברצונם שקשת אינטרנשיונל תפיץ את השעשועון. למרות זאת, ארמוזה ממשיך בפעילות הפצת הפורמט.

מארמוזה פורמטס נמסר: "אנחנו שמחים להציג בשבוע הבא במיפ ארסנל תכנים משובח, וביניהם את הפורמט 'While you were sleeping', שיצרו אסי עזר וקסטינה הפקות ושמשווק ומופץ על-ידי ארמוזה פורמטס.

"בשבועות האחרונים, בהסכמה מלאה עם קסטינה ובשיתוף-פעולה מלא בין הצדדים, נעשו פעולות ומאמצים רבים לקדם את הפורמט ולהביאו למצב שיווקי אופטימלי, כולל עריכת טריילר ומיצוב שאר חומרי השיווק לעולם.

"כמו כן, הוצג הפורמט בשבוע שעבר בהצלחה רבה בפני עשרות גופי שידור באירופה, ומתנהלים מגעים ערים לסגירת עסקאות. אנו תמהים על שינוי העמדה של קסטינה בנושא ופועלים על מנת לברר את הדברים איתם".

מחברת קסטינה תקשורת נמסר: "חשוב לנו להעמיד דברים על דיוקם: 'בזמן שישנת' הוא פורמט מקורי של אסי עזר וקסטינה, על-פי רעיון של אסי עזר. השקענו בפיתוחו כסף רב, כולל בפיילוט ובטריילר. אכן לפני פחות מחודש עניינו את ארמוזה בפורמט, והם אכן מאוד אהבו אותו, ואכן התנהל בין הצדדים משא-ומתן מתקדם, אולם בשום שלב לא הגענו להסכם סופי מאושר וחתום בינינו.

"בסיומו של המשא-ומתן החלטנו להעדיף להפקיד את הפורמט בידי קשת. עשינו זאת כי חשבנו שזה הדבר הכי נכון עבור הפורמט, גם מבחינת הפצה, גם מבחינת יכולתה המוכחת של קשת כגוף שידור לסייע לשיפור הפורמט, וגם לאור הצעתה של קשת להפיק עונה של השעשועון בישראל".

מקסטינה נמסר עוד כי "למרות דברי ארמוזה, בשום שלב לא אישרנו להם למכור את הפורמט בחו"ל, מכיוון שהמשא-ומתן טרם הסתיים. עד כה אנשי ארמוזה כלל לא צפו או קיבלו לידיהם את פרק הפיילוט עצמו, כמו גם את הבייבל של השעשועון - שני אלמנטים מרכזיים לכל חבילת מכירה עתידית. אנחנו מאד מאמינים בפורמט ומקווים שבזכות שיתוף-הפעולה עם קשת הוא יהפוך להצלחה, כאן ובעולם".