הבוקר: שיבושים בגני הילדים ברחבי הארץ; הורים מבולבלים

בעקבות ההשבתה של שעה בכל גני הילדים הציבוריים בישראל, ומנגד הכרזת השלטון המקומי כי הגנים ייפתחו כרגיל - ההורים לא יודעים מתי להביא את ילדיהם לגנים

החלטת הסתדרות המורים להשבית היום (ה') למשך שעה את גני הילדים בכל הארץ, בעקבות הצתת גן הילדים במושב חלץ בדרום, עוררה בלבול רב: הורים דיווחו כי אינם יודעים מתי להביא את הילדים לגנים ולצאת ליום העבודה. "הגננת אמרה שההנחיה היא לפתוח את הגן ב-9:00, וברשות המקומית אמרו שהסייעות מגיעות כרגיל", אמר אורן, אב מאזור המרכז.

שיבושים צפויים בשעות הקרובות בגנים ברחבי הארץ. "לא ברור לנו מה לעשות - ההורים צריכים לדעת על הבוקר מה לעשות עם הילדים".

מרכז השלטון המקומי הודיע כי "סייעות הגנים יגיעו לגנים כרגיל וכי ניתן להפעיל את הגן כבשגרה בסיוע הורה". בהודעה נכתב כי מארגני השביתה - הסתדרות המורים - "לא נועצו או נדברו עם מרכז השלטון המקומי", אך "נמשיך ונפעל לרווחת כלל התושבים ולקהילת ההורים". במשרד החינוך הדגישו כי בחינוך המיוחד לא יהיו שיבושים.

אתמול הורים רבים הביעו זעם מההשבתה, מכיוון שיאלצו ככל הנראה לאחר לעבודה. רק השבוע חזרו תלמידי הגנים ובתי הספר מחופשת החגים, וההורים, שסוף סוף חזרו לשגרה העבודה, מתחו ביקורת חריפה על הסתדרות המורים.

"אחרי חופש גדול של חודשיים, חודש של חגים צמוד - עוד החלטה מיותרת שפוגעת ביום עבודתנו זו חוצפה", אמר אב לילדה בגן עירוני מהשרון. "האלימות נגד הגננת מהדרום מקוממת, אבל קבלת החלטה שמרגיזה עוד יותר הורים בכל הארץ היא טעות. יש רשויות חוק שמתפקידן לטפל במקרים כאלה ולדאוג לביטחונן של הגננות".

גיא, אב לשתי בנות מאשדוד, תקף גם הוא את ההחלטה להשבית את כל הגנים בגלל מעשה האלימות במושב חלץ. "למה הורים מכל הארץ צריכים לשלם את המחיר של שריפת הגן בידי זוג הורים אחד שעשה מעשה נפשע", אמר. "אני בטוח שכולם מזועזעים, אבל עם כל הכבוד פגיעה בשגרה של כל המדינה לא תעזור - רק ענישה קשה במיוחד של אותם הורים".

כזכור, הסתדרות המורים החליטה להשבית הבוקר את הלימודים בכל גני הילדים ברחבי הארץ למשך כשעה, "לאור מעשה האלימות החמור", עקב ההצתה של גן הילדים במושב חלץ בדרום ואת מכוניתה של הגננת.

הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי אמסלם, הודיע למשרד החינוך כי בכוונתו לנכות משכר הגננות את השכר בגין השעה שהן מתכוונות לשבות. באוצר טוענים כי הצעד של אמסלם מוסבר בכך שהשבתת הגננות נעשתה ללא תיאום עם המשרד אך יתר על כן באוצר סבורים שאין שום סיבה להשבתה של מערכת החינוך.