איראן: "סיכלנו ניסיון לפגוע בתכנית הגרעין"‬

‫המו"מ לפירוק תכנית הגרעין של הרפובליקה האסלאמית נמצא בחיתוליו, אך באיראן טוענים היום כי הצליחו לעצור ארבעה חשודים בניסיון לחבל באחד ממתקניה ■ "עצרנו אותם בדיוק בזמן", אמר ראש סוכנות הגרעין המקומית‬

ראש סוכנות הגרעין של הרפובליקה האסלאמית עלי אכבר סלאחי חשף כי ארצו עצרה ארבעה חשודים שניסו לחדור למשרדי הסוכנות. "האויב ממשיך במאמצים תמידיים לסכל את תכנית הגרעין", הצהיר סלאחי.

סלאחי סיפר כי לפני זמן מה חשפו מנגנוני הביטחון באיראן ארבעה מחבלים כלשונו, שניסו לחדור לאחד ממשרדי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. סלאחי ציין כי הוחלט אז שלא לעצור אותם, כדי שניתן יהיה לדלות מידע נוסף אודותיהם. אולם לדבריו בימים האחרונים נעצרו הארבעה שניסו להסתנן למתקן והועברו לחקירה.

סלאחי אמר את הדברים במהלך כנס שעסק באבטחת מתקנים ומוסדות ממשלתיים באיראן. בכנס, טען ראש הסוכנות האיראני כי נעשים מאמצים תמידיים מצד "האויב", לפגוע במוסדות מדינה. סלאחי אף התייחס באופן ספציפי למתקני הגרעין ואמר כי כמה פעולות מסוג זה סוכלו ממש לאחרונה, ובשל כך קיימת חשיבות גבוהה לאבטחת המתקנים והמוסדות.

"איראן תעלה על מסלול חדש"

במהלך הכינוס סיפק סלאחי התבטאות מעניינת נוספת. לדבריו חמשת החודשים הקרובים יהיו בגדר תקופה רגישה לעתידה של איראן.

סלאחי הצהיר כי במהלך התקופה המדוברת צפויה הכרזה על הישגים גדולים ברפובליקה האסלאמית ש"יעלו את איראן על מסלול חדש". סלאחי לא ציין באילו הישגים מדובר, ומדוע חמשת החודשים נחשבים לכה רגישים, אך על פי ההערכות התכוון לשינויים ולהתפתחויות הקשורות בהתקדמות תכנית הגרעין בארצו.

דבריו של סלאחי באו על רקע ההתחממות ביחסי איראן והמערב בנוגע לתכנית הגרעין. אחרי חילופי המסרים הפייסניים, התייחס במהלך סוף השבוע נשיא ארה"ב ברק אובמה בריאיון מיוחד לסוכנות הידיעות AP, לטווח הזמן של טהרן לפיתוחו של נשק גרעיני. "נותרה לפחות שנה, אם לא יותר, עד שתהיה להם יכולת שכזו", אמר.

הנשיא האמריקני ציין בריאיון כי דבריו מסתמכים על דוחות מודיעניים שונים של סוכנויות הביון. "העולם חייב לבחון האם הנשיא רוחאני רציני לגבי המשך קיום המגעים הדיפלומטיים הבינלאומיים בנוגע לשאיפות הגרעיניות של ארצו".

בדבריו, הביע הנשיא האמריקני אופטימיות ביחס להתקרבות בין הממשל האמריקני לנשיא רוחאני, אך הבהיר כי ארצות הברית לא תקבל "עסקה גרועה" לגבי תכניתה הגרעינית של הרפובליקה האסלאמית.