עוזי דיין מגיב: "גדלתי במושב עובדים קטן ללא חשמל וכביש, אני יודע מהם עבודה קשה וצמצום"

בעקבות הסערה התקשורתית חזר דיין וכתב פוסט נוסף בפייסבוק: "משכורתי היום כיו"ר מפעל הפיס הינה כשל מנכ"ל ממשלתי. לאחר 37 שנות שירות, כולן בתפקידי לחימה ופיקוד, אני זכאי לפנסיה צבאית ואינני מתבייש בכך"

עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס, עמד היום (א') במרכזה של סערה תקשורתית, לאחר שפרסם ביקורת קשה על הצעירים שבוחרים לרדת מהארץ בשל יוקר המחיה. בידיעה שפורסמה בעניין זה הבוקר באתר "גלובס" פורסמו גם תנאי השכר של דיין, כפי שדווחו בכלי תקשורת אחרים ב-2011. בהמשך היום העביר מפעל הפיס את תנאיו (עלות שכר) של דיין ב-2012 וגם הם פורסמו.

בעקבות הסערה חזר דיין וכתב פוסט נוסף בפייסבוק, בו הוא חוזר על עמדתו העקרונית: "התכוונתי למה שכתבתי - ירידה מהארץ הינה בעיני בגידה ברעיון הציוני. האמירה קיבלה תפוצה רחבה וזכתה כאן להרבה תמיכה וגם להתנגדויות כואבות, ולכן אני רואה חובה להגיב לכם, חבריי לדף.

"גדלתי במושב עובדים קטן ללא חשמל וכביש, ואני יודע עבודה קשה וצמצום מהם. משכורתי היום כיו"ר מפעל הפיס הינה כשל מנכ"ל ממשלתי (פחות מחצי ממה שפורסם). לאחר 37 שנות שירות, כולן בתפקידי לחימה ופיקוד, אני זכאי לפנסיה צבאית ואינני מתבייש בכך.

"אין לעניין משכורתי דבר עם טענתי העקרונית שאת העוולות הלא מעטות בארץ צריך לתקן כאן, וזו אינה סיבה לירידה. אני משתדל לתרום את חלקי, לשם כך הקמתי את כנס 'ישראל-שדרות לחברה', שאני נשיאו. אני משמש כיו"ר ארגון נוער ציוני (חוגי הסיירות ע"ש אורי מימון), עושה דברים נוספים בהתנדבות, מבין ללב צעירים רבים הדורשים תיקון וממשיך לחשוב שאת כל כל הנחוץ לשנות, צריך אדם ציוני לעשות כאן בארצו".