גאדג'טים: גלקסי S4 אקטיב: פחות מוצלח, אבל עמיד למים

ה-S4 אקטיב של סמסונג הוא סמארטפון שבקטגוריות מסוימות פחות טוב מה-S4 המקורי. מי שרוצה לקבל את מכשיר הדגל של החברה בגרסה עמידה למים ומוכן לקחת סיכון עם הסרת האחריות של נזקי המים, ימצא כאן את מבוקשו

סמסונג ממשיכה למתוח את המותג גלקסי S4 לדגם נוסף בסדרה אליו מתווסף השם "אקטיב". מה הופך אותו לאקטיבי? היכולת של הסמארטפון להיות מוגן מפני נזק מים ואבק והאפשרות לצלם מתחת למים.

מיגון: גלקסי S4 אקטיב כולל הגנה נגד חול ומים (בתקן IP67), כך שניתן להשתמש בו כאשר נמצאים בים או בבריכה. עמידותו למים מאפשרת לו להיות בעומק של מטר אחד במשך חצי שעה. את בדיקת המים שלנו המכשיר שרד, אבל משום מה מדביק היבואן (סאני) על המכשיר מדבקת אזהרה שלפיה המכשיר עמיד למים "אבל עם זאת מכשיר זה אינו חסין מפני נזקי מים ואבק. אחריות היצרן אינה מכסה נזקים אלו". לכן, אולי כדאי לקחת בערבון מוגבל את ההבטחה לעמידות של הסמארטפון הזה.

מצלמה: חיישן 8 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש. איכות צילום טובה, אבל לא מעבר לזה. במקומות סגורים המצלמה כבר התחילה לפשל והגירעון היה בלתי נמנע. סמסונג הוסיפה מצב "אקווה" המתאים יותר לצילום מתחת למים. סמסונג מציעה המון מצבי צילום, כמו מחיקה של אדם שפתאום מופיע ברקע של התמונה וצילום מספר תמונות ברצף ובחירת התמונה הטובה ביותר.

מסך: 5 אינץ' באיכות קצת פחות טובה מזו של ה-S4 המקורי, כאשר הצבעים לא היו מספיק חיים לטעמנו, אבל עדיין מדובר באיכות תמונה מוצלחת. ניתן לתפעל את מסך המכשיר עם כפפות. מה שמוזר הוא שסמסונג ממתגת את המכשיר לאנשים שרוצים לקחת את המכשיר לפעילויות שונות מחוץ לבית, אבל המיגון של המסך בדגם הזה הוא מסוג גורילה גלאס 2 ולא מהדגם החדש יותר גורילה גלאס 3 הקיים ב-S4 המקורי.

ממשק: אנדרואיד ג'לי בין (4.2.2), שעליו סמסונג מוסיפה יכולות משלה, כמו אפליקציה של שלט רחוק אוניברסלי באמצעות משדר אינפרה אדום. אפליקציית "S תזכיר" לכתיבת פתקים בכתב יד עם האצבע וגם "מצב חסימה" החוסם שיחות והתראות בשעות מסוימות ביום, אבל כן מאפשר לסמארטפון לצלצל בעת שיחה מאיש קשר מסוים. ישנה גם אפשרות להפעיל את הפלאש בתור פנס בלחיצה ארוכה על כפתור הווליום (כאשר המסך כבוי).

חומרה: מעבד מרובע ליבות במהירות 1.9 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון שמאפשרים לו לעבוד בצורה חלקה. זיכרון פנימי של 16 ג'יגה, כולל הרחבה באמצעות כרטיס, משקל לא קל במיוחד של 153 גרם וסוללה בהספק 2,600 מילי אמפר שמספיקה ליום עבודה עד שעות הלילה ללא בעיות מיוחדות.

בשורת התחתונה: ה-S4 אקטיב הוא סמארטפון שבקטגוריות מסוימות פחות טוב מה-S4 המקורי. מי שרוצה לקבל את מכשיר הדגל של החברה בגרסה עמידה למים ומוכן לקחת סיכון עם הסרת האחריות של נזקי המים, ימצא כאן את מבוקשו.

מחיר: 3,300 שקל עם שנתיים אחריות (יבואן סאני תקשורת).

ציון: 8.