שוק המט"ח: הדולר היציג נקבע בעלייה קלה, האירו נחלש

שער הדולר היציג התחזק בכ-0.1% מול השקל לרמה של 3.567 שקלים ■ הערב יפורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה בארה"ב - תהיה רמיזה על צמצום או הפסקה של רכישות האג"ח? ■ הממשלה הפדרלית בארה"ב עדיין משותקת

הדולר מתחזק היום (ד') מול השקל בשוק המט"ח המקומי, והאירו נחלש. הדולר היציג נקבע בעלייה של כ-0.1% לרמה של 3.567 שקלים ואילו האירו ירד בכ-0.2% ל-4.825 שקלים.

בשוק המט"ח העולמי הדולר מתחזק מול המטבעות המרכזיים: מול האירו הוא נסחר תמורת 1.356 דולר לאירו, מול הליש"ט ב-1.606 דולר, ומול הין היפני הדולר מתחזק בכ-0.6% ל-97.41 ין לדולר.

אתמול, נזכיר, הדולר היציג התחזק בכ-0.6% לרמה של 3.561 שקלים והאירו התחזק בכ-0.5% לשער יציג של 4.808 שקלים.

סוחרי המט"ח ממתינים להתפתחויות באשר לתקרת החוב בארה"ב. נכון לעכשיו הממשלה הפדרלית עדיין מושבתת והפוליטיקאים חייבים להגיע להסכמה עד יום חמישי הבא, 17 באוקטובר, על העלאת התקרה, כדי להימנע מכניסה למצב של חדלות פירעון.

הערב יפורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה בארה"ב, ובשווקים ממתינים לדברים, ובינהם, אולי, רמיזה על צמצום או הפסקה של רכישות האג"ח של הפדרל ריזרב - למרות שזה לא סביר כעת לאור השיתוק בארה"ב ששם מעטה של אי-ודאות על הכלכלה האמריקנית. אם בכל זאת יעלו רמזים - זה צפוי לתרום להתחזקות של הדולר.

ב-FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "אם בדרך כלל הדולר נהנה מביקושים גבוהים יותר כאשר רמת החשש בשוק עולה, נראה כי המשבר הנוכחי בארה"ב דווקא מכביד על המטבע האמריקני. פתרון של המשבר אמור להביא לעלייה בדולר. גם הדשדוש הנוכחי בדולר-שקל מבטא את מצב ההמתנה שבו מצוי השוק העולמי כולו. מדד הדולר, הבוחן את ערכו של הדולר למול סל של מטבעות מרכזיים, ממשיך להיסחר בקרבת רמות שפל של 8 חודשים".

כלכלני ATRADE סבורים, כי התחתית שנבנתה באזור ה-3.5 שקלים לדולר, תצליח להחזיק מעמד בתקופה הקרובה. מבחינה טכנית, שבירה של אזור ה-3.5 שקלים לדולר תוביל לירידות לכיוון 3.4 ואילו פריצה מעל 3.6 תוביל להמשך ההתחזקות של הדולר אל עבר 3.7 שקלים.