מרבית חברי הפד תומכים בהפחתת רכישות האג"ח עוד השנה

כך עולה מפרוטוקולי ישיבת הריבית הקודמת ■ מרבית חברי ועדת השוק הפתוח תומכים בסיום תוכנית הרכישות עד אמצע 2014 ■ חברי הפד מעוניינים לראות שיפור כלכלי וירידה בשיעור האבטלה לפני האטת רכישות האג"ח

מרבית חברי הפד טענו כי סביר להניח שהבנק המרכזי יפחית את התוכניות להקלה כמותית עוד השנה, זאת למרות שמרביתם נמנעו מהחלטה לצמצם את רכישות האג"ח בחודש שעבר. כך עולה מהפרוטוקולים של ישיבת הריבית מחודש ספטמבר.

מהפרוטוקולים עולה כי מרבית חברי הפד תומכים בהפחתת רכישות האג"ח הממשלתיות בהמשך השנה ובסיום תוכנית הרכישות באמצע 2014. עם זאת, הפרוטוקולים חשפו כי מספר בכירים בפד מעריכים כי ההפחתה הראשונית ברכישות האג"ח תתבצע רק בתחילת 2014 ותומכים בהמשך התוכניות להקלה כמותית גם אחרי יוני 2014.

כזכור, בפגישת הריבית הקודמת, שנערכה ב-17-18 בספטמבר, מרבית חברי ועדת השוק הפתוח של הפד ובראשם היו"ר בן ברננקי, הפתיעו את השווקים והודיעו כי הבנק המרכזי לא יבצע שינויים בתוכניות להקלה כמותית ולא יאט את קצב רכישות האג"ח, שעומד כעת על 85 מיליארד דולר מדי חודש. חברי הוועדה נימקו את החלטתם וטענו כי הם מעוניינים לראות שיפור נוסף בכלכלה ובשוק העבודה וכן ירידה בשיעור האבטלה שעומד על 7.3%.