הדולר נחלש ל-3.559 שקלים; "פוטנציאל התחזקות ל-3.6 ש'"

הדולר נחלש ב-0.22% בעוד האירו ירד ב-0.28% ■ אובמה מינה את ג'נט יילן ליו"ר הפד ■ יוסי פריימן: "בראייה לטווח קצר פוטנציאל הייסוף נותר מוגבל"

המסחר במט"ח התאפיין היום (ה') בהתחזקות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר נחלש מול המטבע המקומי בשיעור של 0.22% ושערו היציג נקבע על 3.559 שקלים, בעוד האירו ירד מול השקל ב-0.28% ל-4.811 שקלים. בעולם האירו/דולר נסחר סביב 1.35 דולרים.

המסחר באירופה מתנהל היום בעליות שערים של יותר מ-1% על רקע הדיווחים כי המחוקקים בוושינגטון קרובים לפשרה בכל הנוגע להעלאת תקרת החוב. בנוסף, המשקיעים מגיבים לשני אירועים מרכזיים. הנשיא אובמה מינה אמש באופן רשמי את ג'נט יילן לתפקיד יו"ר הפד. יילן תהיה האישה הראשונה בתפקיד הנחשק. פרוטוקולי ישיבת הריבית שפורסמו אתמול, חשפו כי מרבית חברי הפד עדיין תומכים בהאטת רכישות האג"ח עוד השנה.

דוח של קרן המטבע הבינלאומית מזהיר כי במקרה שארה"ב תתחיל לסגת מהמדיניות המוניטארית המרחיבה, עלולה להיווצר בהלה המונית שתוביל לבריחת משקיעים משוק האג"ח, לזינוק חד בתשואות ולהפסדים עצומים בהיקף של 2.3 טריליון דולר.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות מציין הבוקר כי: "הדולר התחזק אל מול המטבעות המרכזיים, מהלך התומך גם בהתחזקות הדולר בזירה המקומית. להערכתנו, לדולר פוטנציאל התחזקות מחודש לעבר רמת ה-3.6 שקלים, אולם הדולר נדרש להתייצב מעל לרמת 3.62 שקלים, זאת במטרה לאותת על תנועה מחודשת אל רמת 3.67 שקלים והמשך אף יותר. בראייה לטווח קצר פוטנציאל הייסוף נותר מוגבל, כאשר סביב רמת 3.52 שקלים לדולר צפויים ביקושים ערים לדולר ואילו בראייה לטווח ארוך לשקל פוטנציאל התחזקות מרשים", הסביר עוד פריימן.

במחלקת המחקר של ATRADE טוענים כי "הדולר האמריקני מתחיל להיות אטרקטיבי להשקעה על רקע השינויים המוניטריים הצפויים וההתאוששות המתמשכת במשק האמריקני. הירידות וחוסר הוודאות בשווקים בתקופת השיתוק הממשלתי, תומכים בהתחזקותו של הדולר".