8 חודשי מאסר בפועל לאדם שתקף עו"ד ששימש ככונס נכסיו

יהודה אבירזיל הורשע בתקיפה ובאיומים, לאחר שאיים על עו"ד רון בן-אברהם כי יהרוג אותו והיכה אותו במכת אגרוף בפניו ■ השופטת: "על בתי המשפט להגן על בעלי תפקידים הממונים על אכיפת החוק, למען יוכלו למלא את תפקידם ללא מורא"

בית משפט השלום בפתח-תקווה גזר 8 חודשי מאסר בפועל ו-8 חודשי מאסר על-תנאי על נאשם שהורשע, על-פי הודאתו, בתקיפת עורך הדין ששימש כונס נכסים לנכסיו, במהלך דיון בעניינו. בנוסף, השופטת עינת רון חייבה את הנאשם לשלם פיצוי בסך 20 אלף שקל לעורך הדין שהותקף.

השופטת ציינה כי "יש להוקיע ולהביע סלידה מכל מעשי אלימות ואיומים באשר הם. במיוחד אמורים הדברים כאשר הם מכוונים כלפי בעלי תפקידים, ובמיוחד כאשר הם מכוונים כלפי בעלי תפקידים הממונים על אכיפת החוק וכאשר הדבר נעשה במהלך מסגרת תפקידם. משנה חומרה יש לייחס לכך כאשר המעשים בוצעו באולם בית המשפט, דבר המלמד כי אין לנאשם כל מורא מפני החוק והמערכת השיפוטית".

עוד הוסיפה השופטת: "על בתי המשפט להגן על בעלי תפקידים אלה, למען יוכלו למלא את תפקידם ללא מורא וחשש מפני איומים ואלימות".

הנאשם, יהודה אבירזיל, הורשע בעבירות של תקיפת סתם ואיומים, לאחר שבתום דיון בעניינו שהתקיים בבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה פנה לעו"ד רון בן-אברהם, אשר מונה על-ידי בית המשפט ככונס נכסים לנכסיו של אבירזיל, ואיים עליו באומרו: "אני אהרוג אותך, אני אהרוג את המשפחה שלך, יא בן זונה, אתה וכונס הנכסים".

בנוסף תקף אבירזיל את עורך הדין פיזית, כאשר היכה אותו במכת אגרוף בפניו. כתוצאה מכך נגרמו לעו"ד בן -ברהם נפיחות ורגישות בלסת שמאל.

בטיעונים לעונש הדגישה התביעה, באמצעות עו"ד נדב רייכמן, כי אמנם מדובר בעבירת אלימות שככלל יש להחמיר בה, אך בעניין האמור נטען כי "מדובר במקרה חמור במיוחד, כאשר מדובר בעבירות אלימות ואיומים המופנים כלפי עורך דין הממלא את תפקידו במסגרת אכיפת החוק, ועל כן יש משנה חשיבות להגן עליו".

לאור זאת, ועקב עברו הפלילי של הנאשם, ביקשה התביעה להטיל על אבירזיל 12 חודשי מאסר בפועל.

מנגד, בא-כוחו של הנאשם, עו"ד עזריה זמיר, הדגיש כי עברו הפלילי של הנאשם הנו ישן, כי הנאשם סובל מבעיות רפואיות, וכי ייגרם נזק למשפחתו באם יוטל עליו מאסר לריצוי בפועל.

"מגיליון המרשם הפלילי של הנאשם עולה כי הוא יליד שנת 1960 וצבר לחובתו 18 הרשעות קודמות בין השנים 1980-2011. הרשעתו האחרונה של הנאשם היא בעבירה של העלבת עובד ציבור", כתבה השופטת, והוסיפה: "מעשיו של הנאשם חמורים, הן כשלעצמם והן מבחינת מהותו של המתלונן. מדובר באיומים ממשיים ובוטים המופנים כלפי ממלא תפקיד באולם בית משפט ובאשר לדיון שהתנהל זה עתה באותו אולם ממש, דהיינו באשר לתפקידו של אותו ממלא תפקיד. לא נתקררה דעתו של הנאשם, והוא לא הסתפק באיומים שהפנה אל המתלונן, אלא אף היכה אותו במכת באגרוף בפניו וגרם לו לחבלה".