קבוצת משקיעים רוכשת את קניון הראל במבשרת ב-302 מ' ש'

עסקה זו משלימה את התחייבותיה של מליסרון למכור חלק מאחזקותיה בתחום הקניונים כפי שהורה לה הממונה על ההגבלים העסקיים

קבוצת מליסרון, שבשליטת משפחת עופר, וחברת בן דוד סנד מוכרים את אחזקותיהם בקניון הראל במבשרת ציון לקבוצת משקיעים שגיבשה חברת אקסיום תמורת 302 מיליון שקל.

המכירה מתבצעת בעקבות דרישת הממונה על ההגבלים העסקיים מחברת מליסרון למכור חלק מאחזקותיה בקניונים וזאת לאחר העסקה שנחתמה ב-2011 במסגרתה רכשה האחרונה את חברת בריטיש ישראל. חברת מליסרון החזיקה ב-40% מהזכויות בקניון ואת שאר 60% החזיק היזם בן דוד סנד. מליסרון דיווחה הבוקר על העסקה לבורסה. עסקה זו משלימה את התחייבותיה של מליסרון למכור חלק מאחזקותיה בתחום הקניונים כפי שהורה לה הממונה על ההגבלים העסקיים.

יש לציין שעסקת המכירה מותנית עדיין בהתקיימות מספר תנאים מתלים ובהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. השלמת העסקה צפויה להתקיים בתוך שנה ממועד חתימת ההסכם וכפופה להתקיימות התנאים המתלים. את הקניון תנהל עבור חברת אקסיום חברת ניהול הקניונים פרומול, שבבעלות עופר שחטר. מחברת אקסיום שגיבשה את העסקה נמסר כי המימון לעסקה, כ-190 מיליון שקל, יינתן על ידי גוף מוסדי, עמו מתנהל מו"מ מתקדם.

אקסיום, המייצגת את הרוכשים ונמצאת בבעלותם של דנה תדמור ואורי עצמון, היא קרן השקעה בנדל"ן שגיבשה את קבוצת המשקיעים לרכישת הקניון. זו איננה העסקה הראשונה שמגבשת אקסיום כאשר קבוצת רוכשים שגובשה על ידה רכשה לפני כשנה את קניון עכו ב-62.5 מיליון שקל מקבוצת דלק נדל"ן-מיקומים.

יש לציין שבעלי החברה, תדמור ועצמון ניהלו בעבר חברה אחרת בשם פאונדרס שגיבשה קבוצות משקיעים להשקעה בפרויקטים נדל"ניים מחוץ לישראל. בין היתר פעלה החברה בארה"ב, במונטה נגרו בקנדה ובמקומות נוספים. כנגד החברה הוגשו מספר תביעות על ידי משקיעים בעבר. נכון להיום החברה לא נמצאת בבעלות השניים לאחר שנמכרה לפני מספר שנים. לגבי הטענות שהועלו כנגד פעילות החברה בעבר טוענים ראשיה כי כולן התבררו כחסרות בסיס.

את הקונה יצגו בעסקה עוה"ד רועי קנר, דפנה פוקס ואברהם ברנזון ממשרד ארדינסט, בן נתן ושות' וכן עו"ד נועם פסקין יועצה המשפטי של אקסיום.

את מליסרון ייצגו בעסקה עוה"ד שלמה כהן ואיתי איצקוביץ ממשרד גורניצקי ושות', וכן על ידי עו"ד גיא כשר יועצה המשפטי של מליסרון. את קבוצת בן דוד יצגו בעסקה עוה"ד אברהם אברמן ורפי שפירא ממשרד אברמזון ושות'.

קניון הראל משתרע על שטח 32.5 אלף מ"ר בנוי וכולל כ-14 אלף מ"ר שטחי מסחר. תפוסת השטחים בקניון עומדת על 100% אחוזים, והשוכרים העיקריים הם: מגה, הולמס פלייס, סטימצקי, קסטרו, פוקס, דלתא, גולף, אפריל, הרמוניה, אופטיקה הלפרין, ללין, הונגימן, תמנון, סנטר פארם, מקדולנד'ס, ארומה, רולדין, סניפים של בנק הפועלים, בנק דיסקונט, דואר ישראל וקופת חולים מאוחדת, ועוד. כמו כן כולל הקניון חניון בן כ-450 מקומות חניה.