"קופיקס זה גימיק. לא משנים את שוק בתי הקפה עם סניף אחד בלבד"

רולדין משקיעה 10 מיליון שקל במיתוג מחדש ובהתרחבות * בעלי קופיקס: "רשתות הקפה דואגות - ובצדק"

מסיבת העיתונאים לרגל חגיגת 25 שנה לרשת רולדין, הפכה בחלקה למתקפה חזיתית על קופיקס, הרשת החדשה המוכרת קפה וכריכים ב-5 שקלים. "קופיקס היא גימיק. גם רמי לוי לא מכר עוף בשקל כל החיים, הוא עשה זאת כגימיק", אמר היום (א') קובי חקק, מנכ"ל ומבעלי רולדין. לדבריו, "הנוסחה של קופיקס צריכה להיבדק יותר לעומק. כשפתחו את דנקן דונטס, היו תורים מפה עד לירושלים וכולם שאלו מה יהיה. ובסוף סגרו אותם. מבחינה שיווקית הצליח לקופיקס אבל המוצר הוא לא אותו מוצר. את המוצר שלו אפשר להשוות לחנויות הנוחות דלק ומנטה. זה לא מוצר שאפשר להשוות לרולדין, לארומה או לארקפה. מה שמטריד אותי זה שהתקשורת יצרה דה-לגיטימציה למחיר של 12 שקל לכוס קפה. עלול להיווצר מצב שצריך יהיה למכור קפה ב-5 שקלים ולא יותר, ואז מה יקרה? על כל שני בתי קפה שמצליחים, עשרה נסגרים".

חקק אמר עוד, כי ההשפעה של קופיקס מוגבלת. "לא משנים שוק עם סניף אחד ומודל שעובד שבועיים-שלושה, לעומת 4,000 בתי קפה. זה לא שמישהו בינלאומי כמו סטארבקס פתח את הרשת. יש הבדל בין בית קפה לדוכן. נדע אם הקונספט הזה עובד, אם הוא יפתח 30-40 סניפים. כרגע אני לא יודע למכור בפחות. כוח אדם עולה, שכר העבודה עלה ומע"מ. באחרונה העלינו את מחירי הקפה בשקל, אחרי ארבע שנים שלא העלינו. אם קולה מוכרים על המדף ב-9 שקלים, אפשר למכור קפה ב-5 שקלים? זה לא הגיוני".

היחצ"ן רני רהב הציג במסיבת העיתונאים כריכים ועוגות שנרכשו בקופיקס וערך השוואה בינם לבין מוצרי רולדין. רהב כינה את הלחם של קופיקס "פקקטה".

אבי כץ, מבעלי קופיקס, אומר בתגובה: "קופיקס גאה בכך שמתחרה ראה את הנושא מספיק חשוב כדי לגייס את רני רהב לעניין. רק מי שיש לו המון כסף והרוויח כל-כך הרבה כסף על קפה ועוגות יקרות, יכול לשכור את רהב להגן עליו. אנחנו תמימים ונאיבים שחשבנו שהפתיחה של קופיקס תעבור לנו בשלום. רשתות הקפה דואגות - ובצדק. בשבועיים האחרונים מכרנו לאנשים 40 אלף כוסות קפה ב-5 שקלים. הם אהבו אותנו".

רולדין, המונה היום 47 סניפים, הכריזה על אסטרטגיית התפתחות הכוללת פתיחה של 8-10 סניפים בשנה, וכן על הקמת מועדון לקוחות. במקביל השיקה הרשת אריזות חדשות ומיתוג מחדש, שנועדו להעניק לרשת ניחוח צרפתי בוטיקי, ולשם כך השיקה גם ליין פטיסרי חדש. במסגרת זו יעברו בהדרגה כל סניפי הרשת שיפוץ שיתאים לקונספט החדש. רולדין תשקיע בכלל המהלכים 10 מיליון שקל.