מחר: נתניהו ולפיד צפויים להחליט על הנגיד הבא

הערכות: נתניהו תומך בבלכר, לפיד באקשטיין ■ השניים לא שוחחו על הנושא מזה שלושה שבועות לפחות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד צפויים להיפגש מחר (ד') כדי לקבוע את זהותו של נגיד בנק ישראל התשיעי, לאחר עיכוב של יותר ממאה ימים. כפי שנחשף ב"גלובס" לפני חודש בדיוק, ישנה מחלוקת בין ראש הממשלה לבין שר האוצר, אשר לא מסכימים על מועמד מוסכם. גורם כלכלי בכיר בירושלים מסר ל"גלובס" כי הכוונה היא "לגמור עם הסיפור הזה מייד" אך סירב להתייחס לפשרה המתגבשת בין השניים.

נזכיר כי לפי החוק, ראש הממשלה הוא זה שבוחר את הנגיד, "בהתייעצות" עם שר האוצר. נזכיר כי יו"ר הועדה לבחינת מינויים בכירים בשירות המדינה, יעקב טירקל, אישר את שלושת המועמדים לתפקיד - פרופ' מריו בלכר, פרופ' צבי אקשטיין וויקטור מדינה - לפני יותר מחודש ימים.

לפי הערכות, ראש הממשלה נוטה להעדיף את נגיד הבנק המרכזי הארגנטינאי לשעבר, מריו בלכר, זאת אחרי שלפיד הטיל וטו מוחלט על ויקטור מדינה לתפקיד ומתנגד נחרצות למיניו בגלל מספר סיבות.

מצד שני, לפיד היה מעדיף לראות בתפקיד הנגיד את פרופ' צבי אקשטיין, אחד מהיועצים שלו. אלא שכאן ההתנגדות מגיעה, ככל הנראה, מצד נתניהו. לפיכך, מינויו של אקשטיין ייראה כ"ניצחון" של לפיד על נתניהו, דבר שמשחק כנגד אקשטיין.