דרעי, ליברמן ומשה ליאון בע"מ

אמור לי מי מריץ אותך בבחירות, ואז אוכל לומר לך מי אתה

מה לאריה דרעי ולמשה ליאון, מועמדו של האסיר לשעבר לראשות עיריית ירושלים? ליאון אינו אדם חרדי, בקושי דתי, לא איש של מרן, הוא עסקן ימין שהחזיק בכמה תפקידים בכירים, שאליהם מונה על ידי פטרונים פוליטיים כמו נתניהו וליברמן. חוץ מזה הוא רואה חשבון. עד כאן שום דבר המשותף גם לדרעי, אלא אם נזכרים שבשנת 1999 ליאון "נחקר במשטרה...

שהמליצה להגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות של ניסיון לקבלת דבר במרמה, ומרמה והפרת אמונים", אך התיק נסגר בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין, שקבע ש"לכאורה היה מקום להעמדה לדין משמעתי, אך... הבאנו בחשבון כי אינו מכהן עוד בשירות המדינה" (ויקיפדיה). אולי מידע זה יכול להסביר איך שניים כאלה הולכים יחדיו?

את המועמדות לראשות עיריית ירושלים קיבל ליאון מפטרונו ליברמן, גם הוא, כמו השניים, קליינט רב שנים של המשטרה והפרקליטות. מה לליאון ולירושלים? שום דבר. פעם עבד בה, בממשלה, אבל מעבר לכך הוא לא גר בעיר, לא ממש פעל למענה ולא נגדה. אז למה חשב ליברמן להציגו כמועמד לראשות העיר שליאון לא מכיר? והיאך ולמה קפץ דרעי על העגלה הזאת?

"מבין עניין"

האם יש כאן קשר בין שניים שחיפשו אדם שיבצע את רצונותיהם בירושלים? ברקת לא איש שלהם, לא יכול להיות, כי השניים הללו לא סומכים על אנשים המישירים לכת. אין להם שפה משותפת עם כאלה. להם, לדרעי ולליברמן, נחוץ אדם שיכול לדבר בשפתם, מישהו ש"מבין עניין".

הרוח החיה בשלישייה הזאת היא כמובן דרעי. רוח חיה, אבל לא טובה. מעשים טובים אינם התחום שלו. הוא איש מקצוע, שמומחיותו בתחום הנכלולים. דרעי מתקשה לעשות מהלך כלשהו שיהיה ישר, שלא יהיו בו שום קצוות ופינות שיהפכו את הריבוע למעגל ולהיפך. פעילות ללא נכלוליות לא מדברת אליו.

אמור לי מי מריץ אותך...

כך נולדה ונוצרה הברית בין ש"ס לבין ליברמן לטובת משה ליאון. האם באמת מדובר בהפלת הממשלה באמצעות הברית הזאת? האם ליברמן באמת הסכים להשתתף במהלך כזה, כפי שטוען דרעי? ליברמן מכחיש, אבל לך תדע אצל החבר'ה האלה.

ירושלים היא לא עוד עיר. בנוסף להמון קודש, יש בה גם שפע של כסף ומכרזים לרוב. אם רק יודעים כיצד להתנהל, זה יכול להיות מכרה זהב. עסק כזה חייב להיות מלווה על ידי רואה חשבון. כמו משה ליאון, למשל. עליו ניתן לומר: אמור לי מי מריץ אותך, ואומר לך מי אתה.