פריגו חשופה לקנס של 169 מ' ד' אם תוותר על רכישת Elan

פריגו הודיעה בחודש יולי על רכישת אלאן מאירלנד תמורת 8.6 מיליארד דולר במזומן ומניות, ואם תוותר על רכישתה היא תיאלץ לשלם לה פיצויים

חברת התרופות פריגו תיאלץ לשלם ל-Elan פיצויים של כ-169 מיליון דולר, אם תחליט לוותר על רכישתה. כך עולה מהזימון לאסיפת בעלי המניות לאישור העסקה שפריגו פרסמה אתמול. פריגו , שנסחרת במקביל בבורסות ניו יורק ותל אביב, הודיעה בחודש יולי על רכישת אלאן מאירלנד תמורת 8.6 מיליארד דולר במזומן ומניות. הנכס הבולט של אלאן הוא הכנסותיה מתרופת ה-Tysabri, שמיועדת לטיפול בטרשת נפוצה ומתחרה בקופקסון של טבע. אלאן מכרה באחרונה את הזכויות על התרופה לשותפה שלה, ביוג'ן, והיא מקבלת תמלוגים של 12% מהמכירות, שב-2012 הסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר.

מחירה של אלאן גבוה יותר

פריגו נכנסה לתמונת הרכישה אחרי ניסיון של חברת Royalty Pharma לרכוש את אלאן. לפי המסמך שהוגש ל-SEC (רשות ניירות הערך בארה"ב), לפני 4 חודשים פעלו בנקי ההשקעות סיטי ומורגן סטנלי למצוא רוכשים פוטנציאלים לאלאן, ומצאו למעלה מ-10 כאלה, ובהם פריגו.

הבנקים יצרו קשר עם מנכ"ל החברה, ג'וזף פאפא, ועם ברקליס המשמש יועץ הפיננסי של החברה, והזמינו את פריגו להגיש הצעה. כעבור כחודש, נותרו ארבעה שחקנים במרוץ לרכישת אלאן, שלושה מהם הגישו הצעות שנעו בין 14.5 דולר ל-16.5 דולר למניה - הצעתה של פריגו, שהייתה הגבוהה ביותר, זכתה. מורגן סטנלי, כיועץ של אלאן, בחן את זרם התמלוגים הצפוי מה-Tysabri והסיק כי מחיר המניה של אלאן אמור להיות בטווח של 15.66-17.1 דולר. בעלי המניות של פריגו יתכנסו ב-18 בנובמבר במשרדי החברה במישיגן שבארה"ב, על מנת לאשר את רכישת אלאן.

פריגו, ששווי השוק שלה עומד על 12.3 מיליארד דולר, היא חברת תרופות גנריות שמתמחה בתרופות ללא מרשם רופא שנמכרות במותג החנות. במקביל התרחבה החברה בשנים האחרונות לשווקים משיקים, כמו מכירת תרכובות מזון לתינוקות ותרופות לחיות מחמד. פעילותה בישראל החלה עם רכישת חברת התרופות הישראלית אגיס לפני כמה שנים, ומאז נסחרת מנייתה גם בבורסה המקומית.