תקציב הפרסום של מותג הרכב קאדילק יוצא למכרז

‎‎‏על התקציב מתמודדים פוגל-אוגילבי, ‏y&r‏ ודובצקי-זקס-אוברוצקי, המטפל בו כיום‏‏ ■ מתחילת השנה הושקעו במותג קאדילק כ-2.8 מיליון דולר במחירי מחירון

‎‎חברת ‏UMI‏ נערכת לשינוי נוסף במערך הפרסום שלה: ל"גלובס" נודע כי החברה עורכת מכרז על תקציב הפרסום של מותג הרכב קאדילק, המטופל כיום במשרד הפרסום דובצקי-זקס-אוברוצקי.

על התקציב מתמודדים משרדי הפרסום ‏‏y&r‏ ישראל ופוגל-אוגילבי. גם דובצקי יקבל הזדמנות להתמודד על התקציב וייקח חלק במכרז.

תקציב הפרסום של‏UMI ‎‏ הוא אחד הגדולים בשוק בתחום הרכב, אך חלקו של דובצקי בו קטן יחסית. בחלק הארי של התקציב מטפל משרד הפרסום ראובני-פרידן, שקיבל אותו לידיו לפני כשנה וחצי, אז הופקד בידיו המותג שברולט.

דובצקי מטפל כיום בתקציבי המותגים איסוזו וקאדילק ואחראי על פרסומי הטרייד-אין והמוסכים. בעבר היה דובצקי המשרד המשמעותי בתקציב, אך עם השנים חל כרסום במעמדו - בתחילה על-ידי גלר-נסיס, שקיבל את המותג שברולט, ובהמשך על-ידי ראובני-פרידן.

‏‏בשוק מעריכים כי המועמד בעל הסיכוי הגבוה יחסית לקבל את התקציב הוא משרד הפרסום פוגל-אוגילבי. נציגי פוגל כבר נפגשו עם הנהלת החברה בתקופה האחרונה, ובשלב הראשון נראה היה כי ההתמודדות תהיה בינם לבין דובצקי בלבד. אך ב-‏‏y&r‏ למדו כנראה על המהלך המתרקם וביקשו וקיבלו הזדמנות להתמודד, וכך צפויים שלושת המשרדים להציג פרזנטציות במהלך השבוע הבא.

‏‏יצוין כי לשני המשרדים יש ניסיון רב בתקציבי רכב: פוגל-אוגילבי טיפל במשך מספר שנים בתקציבי סובארו ובהמשך בתקציבי צ'מפיון מוטורס. עם זאת, בשנים האחרונות אין הוא מטפל בתקציב רכב כלשהו. ‏y&r‏ ישראל טיפל עד לפני שנתיים בתקציבי כולמוביל, ולאחר הפרידה מהם הועבר אליו לתקופה מסוימת תקציב הפרסום של רנו.

‏תקציב הפרסום של קאדילק אינו גדול, אך עבור שני המשרדים, שמנסים כל אחד בדרכו לחזור להיות גוף רלוונטי בענף הפרסום, מדובר בתקציב אסטרטגי.

‏‏מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של קאדילק עמד ב-2012 על כ-2.4 מיליון דולר במחירי מחירון. מתחילת השנה הושקעו במותג כ-2.8 מיליון דולר במחירי מחירון. ‏‎‎‏