אירועי סופ"ש: מהופעה של כנסיית השכל עד תערוכת האופנה

שפע של אירועים לסופ"ש: בת"א מתקיים לראשונה פסטיבל הסיגדיאדה בתיאטרון הבימה, בעמק יזרעאל - סיורי ערב למשפחות "נומה עמק" ■ כנסו להתעדכן

פסטיבל אתיופיה

הסיגדיאדה

מה: חג הסיגד, חגה של הקהילה האתיופית בחודש חשוון. במרכזו עומד טקס חידוש הברית בין העם לאל, והוא מצוין בדרך של צום, טהרה, תחינה והתחדשות.

בת"א מתקיים לראשונה פסטיבל הסיגדיאדה בתיאטרון הבימה, שרובו פתוח לקהל הרחב. יוקרנו סרטים קצרים על קליטת העלייה מאתיופיה, הרצאות בתשלום סמלי, הצגה לכל המשפחה, ריקודים אתיופיים כולל שיעור למתחילים, מופע רגאיי, תצוגת אופנה ודוכני אוכל. כן יופיעו נגן הג'ז אבטה בריהון עם ההרכב שבתה והמוזיקאית אסתר רדא.

מתי איפה כמה: שישי, 18 בחודש, משעה 10:00 באולמות השונים וב"כיכר התרבות" ברחבת הבימה.המופעים יחלו בשעה 12:30ומחיריהם בין 35 שקל ל-80 שקלים להופעתה של אסתר רדא, בשעה 15:00. הזמנות בקופות הבימה: 03-6295555.

פסטיבל

קולנוע רוחני

מה: כמדי שנה, מתקיים בסינמטק תל אביב פסטיבל הקולנוע הרוחני, המלווה בסדנאות, דיונים, הרצאות בנושאי סביבה, מוזיקה, תורות רוחניות, רפואה אלטרנטיבית, מודעות עצמית, הגעת ההארה, וטנטרה - סדנא אותה תעביר חנה טנטרה (כן כן), שעל פי התוכנייה כבר בגיל 13 "התוודעה לסוד המיניות המקודשת ולנשימת הקוברה הקוסמית".

בין הסרטים המומלצים: "מבודדים"- סרט תיעודי עוכר שלווה ומרהיב ביופיו אודות חבורת גולשים היוצאים למסע אתגרי בניו גיניאה, על מנת לגלוש על גלי פרא. בהגיעם לשם הם מגלים כי לא רק הגלים הם פרא.מתי איפה כמה: ד' ועד מוצ"ש, 23-26 באוקטובר. סינמטק תל אביב. מחיר כרטיס: 39 שקל טלפון: 03-6060800

קלאסי - קאמרי

רביעיית "אביב"

מה: סדרת הקונצרטים של מוזיאון תל אביב לאמנות תיפתח במוצ"ש עם תכנית נהדרת של רביעיית המיתרים "אביב". חברי הרביעייה יפתחו את הקונצרט ברביעיות מיתרים מאת מנדלסון (אופוס 44 מספר 2) ושוסטקוביץ' (מספר 8 אופוס 110). רביעייה זו של שוסטקוביץ' מעניינת במיוחד, כיוון שהמלחין תיאר בה באופן מוסווה היטב את החרדה שחש מול משטר האימים הסטליניסטי ששלט ברוסיה באותה תקופה. היצירה האחרונה בקונצרט תהיה השישייה "זיכרונות מפירנצה" מאת צ'ייקובסקי, שלביצועה יצטרפו לרביעייה שני נגנים נוספים בוויולה ובצ'לו.

מתי איפה כמה: מוזיאון ת"א לאמנות, מוצ"ש 19 באוקטובר בשעה 20:30. מחיר: 140-100 שקל.

מופע צהריים

כנסיית השכל בזאפה

מה: "כנסיית השכל" במופע עם שיריה הכי מוכרים ושירים מאלבום שייצא בקרוב. אל יורם חזן, רן אלמליח, דוד רז ודניאל זייבלט, יצטרפו יוני דרור בכלי נשיפה, ורביעיית כלי מיתר הצ'לנית מאיה זלצמן, הכנרים שחר פוייאי וחן שנהר, ונגן הויולה נעם חיימוביץ'.

מתי איפה כמה: יום ו', 25 באוקטובר, 13:30, מועדון זאפה, תל אביב. מחיר כרטיס: 110 שקל. לפרטים: 9080* www.zappa-club.co.il

בחירה טבעית

לבחור דינוזאור בגן המדע

מה: ביום שלישי הקרוב, לאחר שתממשו את זכותכם הדמוקרטית, תוכלו לקחת את הילדים לבחור בדינוזאור האהוב עליהם בגן המדע שבמכון ויצמן בתערוכה "הענקים של העבר, המדע של המחר". בין הילדים יוגרל פרס היסטורי: כניסה חינם לכל המשפחה לשנה שלמה.

מתי איפה כמה: שלישי, 22 בחודש, גן המדע, מכון ויצמן, רחובות. 09:00 עד 18:00. עלות כניסה: 75 שקל למבוגר, 65 שקל לילד. http://bit.ly/WdGD4i.

סיור

"נומה עמק"

מה: סיורי הערב למשפחות "נומה עמק", בעמק יזרעאל, יוצאים בקבוצות קטנות למסלול רכיבה מעגלי, מבית הספר ברמת דוד לכיוון מאגרי המים, השדות החקלאיים ונחל צבי. הזדמנות להתפעם מהטבע שהולך לישון.

מתי איפה כמה: ימי חמישי 17, 24, 31 באוקטובר. יציאה מביה"ס ברמת דוד בשעות 16:00, 17:00, 18:00, לסיור בן כשעה. מחיר: 65 שקל. פרטים והזמנות: 053-2738359, או באתר www.steinbikes.com.

קלאסי ומחול

הסימפונית ראשל"צ עם הבלט הישראלי

מה: התזמורת הסימפונית ראשון לציון והבלט הישראלי יחזרו לשתף פעולה השבוע, במופע שישלב בלט קלאסי בליווי תזמורת סימפונית מלאה. את התזמורת יוביל המנצח הסיני-ישראלי אי-אן שו. המופע יתחיל בנגינת הסרנדה לתזמורת כלי קשת מאת צ*ייקובסקי. בהמשך תבוצע יצירת הבלט המודרני Moon over Jupiter, לצלילי יצירות של רחמנינוב. לאחר מכן יבוצעו בתוכנית המשותפת קטעים מתוך "היפהפייה הנרדמת" של צ*ייקובסקי ו"הסילפידות" של שופן בכוריאוגרפיה של מישל פוקין (Fokine).

מתי איפה כמה: ראשון לציון, היכל התרבות, יום ג' 22 באוקטובר בשעה 20:30. ב-12 בנובמבר יבוצע המופע גם בתל אביב. מחיר כרטיס: 350-120 שקל.

מאחורי הקלעים

הדיוות של האופרה

מה: המופע "הדיוות" הוא פרי יצירתם המשותפת של שלושה אמני אופרה ישראליים מוכרים: זמרות הסופרן הילה באג'יו וקרן הדר, והפסנתרן, המנצח והמלחין דודי זבה. השלושה, יחד עם הבמאית שירית לי וייס, בנו תוכנית משעשעת הנותנת הצצה נדירה אל אחורי הקלעים של עולם השירה האמנותית בישראל. בתוכנית משולבים קטעים מתוך אופרות, אופרטות, מחזות זמר וקלאסיקות ישראליות, ולצדם קטעי מלל משעשעים וחריפים, החושפים את המתרחש מאחורי הקלעים. לחלק מהקטעים המוזיקליים במופע כתבו חברי ההרכב מילים חדשות. בכורת המופע התקיימה השנה במסגרת פסטיבל "קול המוזיקה בגליל העליון", וכעת הוא מגיע בבכורה לתל אביב.

מתי איפה כמה: אולם אסיא, מוזיאון תל אביב, יום שישי 18 באוקטובר בשעה 21.30. מחיר: 135 שקל. כרטיסים: 03-6077020

קולנוע בספרים

קשת קולנוע

מה: ערב מחווה לכתב העת "רבעון קשת קולנוע", עם הוצאתה המחודשת של מהדורת 1968, בה כרוכים בין השאר ראיונות עם ז'אן לוק גודאר ועם דוד פרלוב, מאמרים של יגאל בורשטיין וסוזאן זונטאג, וקטעי תסריטים ("הגלולה", "המרתף"). "רבעון 'קשת קולנוע' היה בית הספר לקולנוע שלי ושל בני דורי, והוא שינה את השיח על קולנוע בישראל", כותב בפתיח המהדורה רנן שור, מנהל בית הספר לקולנוע סם שפיגל בירושלים, ומי שעומד מאחורי ההדפסה המחודשת. בערב ישתתפו גם נחמן אינגבר, רונית מטלון, והבימאים תום שובל, ארי פולמן. הבימאית הגר בן אשר תנחה את הערב, שבמהלכו יוקרנו קטעים מסרטים.

מתי איפה כמה: הערב (ה'), 17 באוקטובר, 20:00. בית ביאליק, רח' ביאליק 22 תל אביב, מחיר: 40 שקל. טלפון: 03-5254530

אופנה

בואי כלה

מה: שיתוף פעולה בין מחלקת האופנה של שנקר ובית התפוצות, הוליד את התערוכה בשם "בואי כלה", בה יוצגו שמלות כלה מעוטרות ברקמות יד של הסטודנטים בהשראת המסורת היהודית.

במקור, הפרויקט נולד מהרעיון לעצב שמלות כלה על פי דגמי בתי כנסת מתקופות שונות מרחבי העולם המוצבים בבית התפוצות. אלא שבפועל, כל סטודנט לקח את הפרויקט אל נבכי עברו האישי, אל מסעות משפחתיים ודורות קודמים.

דרך השמלות הרקומות נפרש בעצם הסיפור היהודי (מרוקו, פולניה, אוקראינה, ספרד, טורקיה, תימן, וגם "הדיבוק"), לצד השראות היסטוריות נוספות. בתערוכה יוצגו גם פריטי לבוש ואקססוריז נדירים מהארכיונים המשפחתיים של הסטודנטים (מצעים מנדוניות עתיקות, חליפת תינוק לברית בת מאות שנים, תפילין עתיקים ועוד), לצד פריטים מארכיון שנקר (של משכית ורוזי בן-יוסף) וחפציה האישיים של חנה רובינא, שנמצאו זרוקים בארגז במחסן התפאורות של "הבימה"

מתי איפה כמה: מוזיאון בית התפוצות, קמפוס אוניברסיטת תל אביב. עד 30 באפריל 2014. מחיר כניסה: 20 שקל