ליברמן: "הטורקים לא רוצים לשפר יחסים אלא להשפיל אותנו"

יו"ר ועדת החוץ והבטחון של הכנסת בראיון לגלי צה"ל: "ברור שכל המהלך הישראלי להתנצלות התקבל בתוך טורקיה כנצחון גדול של האיסלמיסטים הקיצוניים ומכה לחילונים והמתונים בטורקיה"

אביגדור ליברמן, יו"ר ועדת החוץ והבטחון של הכנסת, התראיין הבוקר לגלי צה"ל בנושאי טורקיה, איראן ונושאים נוספים. ליברמן אמר כי "אני לא יודע אם טורקיה מסרה לאיראן מידע על רשת ריגול ישראלית כלשהי".

- גורמים טורקיים אומרים שהמידע הזה הוא התקפה נגד טורקיה שגורמים ישראליים עומדים מאחוריה. ייתכן?

"הטורקים האשימו אותנו בפרוץ המהומות במצרים ובעוד דברים הזויים. גם בעניין המרמרה לא קרה בינתיים שום דבר חוץ מההתנצלות של ישראל. לא הייתה להם כל כוונה לשפר את היחסים עם ישראל אלא להשפיל את ישראל".

"ברור שכל המהלך הישראלי להתנצלות התקבל בתוך טורקיה כנצחון גדול של האיסלמיסטים הקיצוניים ומכה לחילונים והמתונים בטורקיה. וזה התקבל גם לא טוב בכל הזירה במזרח התיכון. זה ברור שלהנהגה הטורקית הנוכחית אין עניין בשיפור היחסים עם ישראל".

- למי בהנהגה הטורקית יש אינטרס במצב הנוכחי ובהדלפות האחרונות?

"אני לא יודע. זה קורה בכל העולם. אני חושב שגם הטורקים מבינים שכל ההאשמות שלהם זה דבר מגוחך. צריך להבין שלהתנהלות מהסוג הזה יש השפעה על כל הזירה".

- הניו-יורק טיימס דיווח בסוף השבוע שהממשל האמריקני שוקל הפשרת נכסים איראניים שהוקפאו ב-1979. זה מטריד?

"בהחלט. זה עשוי להביא לקריסה של כל משטר הסנקציות. איראן רוצה להיות מדינת סף גרעינית וזה יביא למירוץ חימוש מטורף בכל המזרח התיכון".