דן ללוז מועמד לתפקיד מנכ"ל הבורסה בת"א

ללוז כיהן בעבר כיו"ר מגדל שוקי הון, ועל-פי הערכות סיכוייו לזכות בתפקיד טובים ■ מועמד נוסף: רונן ישראלי, לשעבר מנכ"ל הישיר הראשון

הסאגה סביב מינוי מנכ"ל חדש לבורסה בתל אביב מתקרבת לסיומה, ול"גלובס" נודע כי גם דן ללוז מצטרף למרוץ. ללוז, לשעבר יו"ר מגדל שוקי הון, הוא אחד המועמדים שהופיעו לאחרונה בפני ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל הבורסה, שבראשה עומד יו"ר הבורסה הזמני, ד"ר רון מלכא.

על פי הערכות, בסוף החודש צפויים חברי דירקטוריון הבורסה לבחור את המועמד שיחליף את מנכ"לית הבורסה הפורשת, אסתר לבנון.

ללוז, 48, הוא דמות ותיקה ומוכרת בשוק ההון המקומי, ובעל ניסיון מקצועי עשיר - גם ביחס ליתר המועמדים שהוזכרו עד כה. לאור זאת, כך מעריכים גורמים בשוק, סיכויים טובים יחסית לזכות בתפקיד, המבטיח שכר נאה בעלות של 1.5-2 מיליון שקל בשנה. בין המועמדים הללו ניתן למנות את יוסי לוי, סמנכ"ל בכיר בבורסה; ענת פרומקיס, מנכ"לית מגדל שירותי בורסה ויו"ר משותף באיגוד חברי הבורסה שאינם בנקים; יורם נווה, מנכ"ל כלל פיננסים; אלעד בנבג'י, יו"ר אקסלנס שירותי בורסה; ואסף חומצני, נציג בורסת נאסד"ק בלונדון. מועמד נוסף לתפקיד, שאף הופיע בפני ועדת האיתור, הוא רונן ישראלי, לשעבר מנכ"ל הישיר הראשון מקבוצת בנק לאומי, ומי שבתפקידו האחרון ניהל את השלוחה הישראלית של הבנק השוויצרי UBP.

גם שמו של יהודה בן אסייג, מנכ"ל מנורה-מבטחים פנסיה, הוזכר בעבר בין רשימת המועמדים, ועל פי הערכות הוא עדיין מעוניין בתפקיד. ניסיונו המקצועי של בן אסייג דומה לזה של ללוז, שתפקידו המשמעותי האחרון היה כאמור יו"ר מגדל שוקי הון (תפקיד שאותו סיים לפני כארבע שנים, על רקע מתיחות עם מנכ"ל מגדל ביטוח דאז, איזי כהן).

לפני כן שימש ללוז כמנכ"ל דש לצד קובי לוינסון (שגם שמו עלה בעבר כמועמד לתפקיד מנכ"ל הבורסה). כהונתו זו נמשכה שמונה חודשים בלבד, אך היא זיכתה את ללוז בפיצויי פרישה מוקדמת, בהיקף של כ-4 מיליון שקל. טרם הצטרף לדש כיהן ללוז כמשנה למנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל וסמנכ"ל השקעות בה.

מאז 2009 מתמקד ללוז בעסקים פרטיים. שמו עלה לכותרות לפני כשנתיים, כשניסה לרכוש את השליטה באלדן טק מוכת החובות - הצעה שנדחתה על ידי מחזיקי האג"ח. לפני כשנה הוא הקים יחד עם האדריכל ויזם הנדל"ן מרק סלקוביץ קרן השקעה בנדל"ן, בדגש על פרויקטיי תמ"א 38.

ללוז הוא בעל תואר ראשון בכלכלה (בהצטיינות), ותואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. בצבא שירת בחיל האוויר כטייס מסוקי קרב.

חמישה חברים בלבד בוועדה

בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי כהונתה של הדח"צית לינדה בן שושן, אחת מחברי ועדת האיתור ומי שהודיעה בעבר כי בכוונתה להתמודד על תפקיד יו"ר הבורסה, הסתיימה בסוף ספטמבר וטרם הוארכה. לאור זאת, מזה שלושה שבועות מנועה בן שושן מלהשתתף הן בישיבות הוועדה והן בישיבות דירקטוריון הבורסה דווקא בפרק הזמן הקריטי ביותר מבחינת עבודתה של ועדת האיתור.

מי שיגבש את רשימת המועמדים הסופיים ולהגישה לחברי דירקטוריון הבורסה הם הדח"צים גיתית גוברמן, זאב חיו, יצחק חלמיש, ברכה ליטבק וד"ר רון מלכא. על פי הערכות, הוועדה הציבורית למינוי דירקטורים חיצוניים בבורסה צפויה לאשר את הארכת כהונה של בן שושן, שתהייה השלישית במספר, אולם טרם נקבע מועד לכינוס הוועדה.

ועדת האיתור הוקמה ביולי בעקבות התפטרות מנכ"לית הבורסה, על רקע חילוקי דעות עם חברי דירקטוריון הבורסה ויו"ר רשות ני"ע, שמואל האוזר. כשבוע לאחר לבנון, התפטר גם יו"ר הבורסה, סם ברונפלד.