לפיד: "התהליך היה מזעזע; לא אכפת לי להתנצל בפני פלוג"

שר האוצר הגיב לבחירה המפתיעה בקרנית פלוג לנגידת בנק ישראל ■ לדבריו: "אף אחד לא יכול היה לצפות את סיפור החליפון של פרנקל; פלוג תהיה נגידה מצוינת" ■ לפני ארבעה ימים לפיד הצהיר: פלוג לא תהיה נגידה

מספר שעות לאחר שהוחלט למנות את קרנית פלוג לנגידת בנק ישראל, שר האוצר יאיר לפיד הגיב הערב (א') לבחירה המפתיעה וטען בראיון לחדשות ערוץ 10 וערוץ 1 כי תהליך הבחירה היה מזעזע וכי הוא תמך בבחירתה של פלוג מהיום הראשון.

דבריו של לפיד והבחירה המפתיעה בפלוג, הגיעו לאחר שרק לפני ארבעה ימים שר האוצר הצהיר כי פלוג לא תהיה נגידת בנק ישראל. "לא אכפת לי להתנצל בפני הגברת פלוג אם זה יגרום לכולם להרגיש טוב יותר", אמר שר האוצר לחדשות ערוץ 10. "ישבתי יחד עם נתניהו ודיברנו והצלחנו להגיע לעמק השווה. זו החלטה נכונה. יש החלטה על נגידה מצויינת, והיא תהיה נגידה מצויינת", הסביר לפיד.

לפיד הוסיף ואמר כי "התהליך היה מזעזע, אף אחד לא יכול היה לצפות את סיפור החליפון של פרנקל, בן אדם שהיה חתן פרס ישראל. אני חושב שאם מישהו ממונה לתפקיד זה גם מחמאה וגם התנצלות, היא נראתה לי די שמחה כשהיא קיבלה היום את ההצעה". לדבריו, ראש הממשלה השתכנע כי פלוג היא המתאימה לתפקיד לאור התנהלותה מולו בארבעת החודשים האחרונים כממלאת מקומו של הנגיד.

בהמשך, לפיד התראיין גם לערוץ 1 ואמר כי "אני לא חושב שהתהליך הוסיף כבוד למישהו, אבל התוצאה היא התוצאה הנכונה". שר האוצר הוסיף: "אף אחד גם לא חשב שיהיה הסיפור הזה עם ליידרמן , כולנו היינו שמחים שהסיפורים לא היו - אבל הם היו. מצטער, אבל התעקשנו לקיים דיון רציני בשאלה מי יהיה הנגיד. מה הייתם מעדיפים שלא נקיים דיון כזה?"

לפיד נשאל האם פלוג תוכל לסייע במאבק להורדת מחירי הדיור, וענה: "אנחנו במלחמה כוללת באיום האסטרטגי שנקרא מחירי הדיור. ודאי שהיא יכולה לעזור. אנחנו מוכרחים להוריד את מחירי הדיור ונוריד את מחירי הדיור".

על תפקודו כשר אוצר אמר לפיד: "כשאתה עושה שינויים גדולים, יש תגובות גם של אכזבה. אני מבין שיש גם אכזבה. אני רוצה לראות מישהו אחד שהיה נכנס לתפקיד עם בור של 35 מיליארד שקל ולא עושה מה שעשיתי. למה עשיתי את זה? הרי זה גרם לי נזק. עשיתי אותם כי אני אדם אחראי".